• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad är mina alternativ?

Knepigsits

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
Hej allihop!

Jag är en kille på snart 25år som satt mig i en knepig sits. Jag sitter här idag med osäkra lån på drygt 240.000kr pga spelmissbruk. Jag har lyckats sluta spela, vilket är ett stort plus, men jag kan knappt leva.

Lån via UC är cirka 25.000kr (har försökt hålla mig borta från UC då jag ändå haft i bakhuvudet att jag på nåt sätt måste lösa detta i framtiden, vilket är var jag är just nu)

Resterande skulder är högkostnadskrediter som ferratum, expresskredit, tryggkredit, klarna, american express, osv.

Betalar idag 8.5k i månaden för dessa lån..

Min lön efter skatt pendlar lite mellan 19 och 23k. Mitt UC score är 2.9 som ska vara helt okej som jag förstått det (?).

Var i kontakt med en skuldrådgivare som rekommenderade mig att absolut inte använda mig av Lendo eller liknanade. Hon uppmanade mig istället att gå till banken, sätts mig ner och förklara situationen.

Vad säger ni? Har jag någon chans? Vad är mitt bästa alternativ? Jag vill ju då söka samlat lån som ni säkert förstår. Behöver verkligen fixa detta så att jag har råd att leva igen.

Hälsningar,
Knepigsits
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Knepigsits

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
Vad var motiveringen till att inte använda lendo?
Eftersom jag är ung så är det svårt att få stora lån beviljade, har inte heller någon säkerhet. De sa att det skulle vara bättre att gå på möte med banken och förklara situationen för dem och vissa på papper att jag har möjlighet att betala tillbaks det.

Har tidigare försökt med Lendo men aldrig lyckats få ett lån, hade dock sämre lön då och fler UC förfrågningar senaste 12 månaderna. Just nu har jag 3.
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
215
Poäng
407
Förstår inte varför du inte kan få lån via Lendo eller någon annan låneförmedlare som använder UC? En lån via en storbank med rak amortering är ju fördelaktigt under förutsättning att du får en bra ränta.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Med en lön på 28k före skatt i snitt tror jag du får någon som nappar genom Lendo givet att du ej har betalningsanmärkningar eller missbrukade krediter.

jag har bara haft dåliga erfarenheter med storbankerna när saker varit som värst. Vill du testa kan du naturligtvis göra det. Worst case är att du slösar en UC ff.

kolla om din bank finns på Lendo eller advisa. Om de finns där sök definitivt genom Lendo/advisa tycker jag. Finns de inte där får du fundera vilken ordning du vill göra, jag tkr Fortf låneförmedlare.

får du inga erbjudanden så kan du fortfarande gå och prata med din bank ändå.
 

Knepigsits

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
Med en lön på 28k före skatt i snitt tror jag du får någon som nappar genom Lendo givet att du ej har betalningsanmärkningar eller missbrukade krediter.

jag har bara haft dåliga erfarenheter med storbankerna när saker varit som värst. Vill du testa kan du naturligtvis göra det. Worst case är att du slösar en UC ff.

kolla om din bank finns på Lendo eller advisa. Om de finns där sök definitivt genom Lendo/advisa tycker jag. Finns de inte där får du fundera vilken ordning du vill göra, jag tkr Fortf låneförmedlare.

får du inga erbjudanden så kan du fortfarande gå och prata med din bank ändå.
Har en del missbrukade krediter men inga betalningsanmärkningar. Eftersom kostnaderna är så hög så har jag behövt använda en del krediter för att överhuvudtaget kunna gå runt. Förstår självklart att detta bidrar till en sämre kreditvärdighet. Måste vara därför jag inte blir beviljad något lån då..

Har inte heller 28k innan skatt, pendlar mellan 22.3k - 26k typ.
 

Knepigsits

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
Förstår inte varför du inte kan få lån via Lendo eller någon annan låneförmedlare som använder UC? En lån via en storbank med rak amortering är ju fördelaktigt under förutsättning att du får en bra ränta.
Jag vet inte, dem prata om att chansen att få lånet beviljat ökar(?)
 

Knepigsits

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
Med missbrukade krediter, tror ni ändå att det är möjligt att få ett samlingslån på 250.000kr med 3 UC ff, ingen betalningsanmärkning, 19-23.000kr efter skatt och 2.9 i UC score?
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
har du missbrukade krediter på uc, så är det nog svårt tyvärr. när är dem utfärdade och hur många?
 

Knepigsits

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
har du missbrukade krediter på uc, så är det nog svårt tyvärr. när är dem utfärdade och hur många?
Eller jag kanske har missförstått det hela. Menar att jag maxat kreditkort haha. Har inga betalningsanmärkningar whatsoever. :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp