Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad betyder detta, ang utmätning

Har fått en avbetalningsplan via mc Greg, men med tanke på mina andra skulder hos kronofogden så undrar jag om någon förstår vad dom menar med detta?

Som jag förstår det så har KFM meddelat/sett att jag inte har inkomster eller tillgångar dom kan ta (men jag har ju inte fått besök eller kontakt av dom)
Men sen står det längre ner att dom kan komma att ansöka om utmätning? Är det inte det dom gjort men fått svar att det inte finns något?

"UNDERRÄTTELSE OM GRANSKNING

Din skuld till McGreg Inkasso är fortfarande inte betald för ärende

Efter en ingående granskning av Kronofogdemyndighetens och Skatteverkets register har vi kommit fram till att det för närvarande inte finns möjlighet för McGreg Inkasso att via Kronofogdemyndigheten utmäta inkomst eller egendom hos Er.

För det fall McGreg Inkasso har möjlighet därtill kommer vi utan vidare kontakt med Er inge ansökan om betalningsföreläggande / ansökan om utmätning. Utmätning av inkomst och egendom kan begäras ett obegränsat antal gånger till dess skulden till fullo reglerats. Detta kan innebära väsentligt ökade kostander för Er.

Tills skulden slutreglerats löper ränta för varje dag som går.

Vår fordran mot Er uppgår idag till kr inklusive ränta och kostnader. Betalning skall vara McGreg Inkasso tillhanda omgående.

Betalning skall göras till bankgiro (BG):

Med anledning av vad som ovan anförts ber vi Er att snarast kontakta oss om Ni inte har möjlighet att betala hela beloppet på en gång. Vi kommer då i möjligaste mån att anpassa ärendets fortsatta handläggning efter Dina egna önskemål.

Ni kan kontakta oss per telefon 031- 780 79 91 eller via e-post: [email protected].

Vi har även skickat ut ett brev där du kan meddela oss orsak eller önskemål om avbetalningsplan genom att faxa alternativt scanna den i retur.

Vi kommer att granska ditt ärende mot Kronofogdens register regelbundet."

Dom tycker du ska betals rubbet omgående. Klart dom tycker det, kfm verkar inte kunna hjälpa så dom tycker du bara kort sagt ska betala.

Dessa har jag också fått ett likdant brev i från. Jag hade löneutmätning i 23 månader där det drogs 12 700 kr per månad. Vill inte KFM hjälpa dem? Om de ansöker om utmätning så måste väl ändå deras (MC Greg) skuld läggas till övriga skulder och betas av eller?

Dessa har jag också fått ett likdant brev i från. Jag hade löneutmätning i 23 månader där det drogs 12 700 kr per månad. Vill inte KFM hjälpa dem? Om de ansöker om utmätning så måste väl ändå deras (MC Greg) skuld läggas till övriga skulder och betas av eller?
Det finns ingen lön att utmäta.

Men hur vet dom det i mitt fall? Dom har ännu inte börjat någon utredning eller skickat hem något papper för att fylla i min inkomst?
Du skrev ju själv att KFM meddelat att du inte har någon inkomst.

Du skrev ju själv att KFM meddelat att du inte har någon inkomst.
Hur menar du nu? KFM har inte varit i kontakt med mig för att gå igenom mina inkomster, det är därför jag tycker att det är konstigt att dom tydligen meddelar det till Mc greg.

Hur menar du nu? KFM har inte varit i kontakt med mig för att gå igenom mina inkomster, det är därför jag tycker att det är konstigt att dom tydligen meddelar det till Mc greg.
Eller så chansar dom på att du ska bli orolig, foga dig och betala

Eller så chansar dom på att du ska bli orolig, foga dig och betala
Jag tror det, har flera skulder och inte koll på riktigt alla men den här skulden tror jag att jag har bestridit för att vinna tid och sen har dom inte tagit den vidare och skriver då så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp