Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad får företaget för ersättning om en skudsatt får skuldsanering?

Hej.

Låt säga att jag har ett företag och gör ett jobb och har vissa utlägg, skickar iväg en faktura till Herr Andersson på 100.000kr.

Men sedan visar det sig att Andersson inte kan betala och får igenom skuldsanering.

Hur får mitt företag då in pengarna som han är skyldig? Betalar staten in det han är skyldig?

Eller kommer jag aldrig se de pengarna alls?

Hej.

Låt säga att jag har ett företag och gör ett jobb och har vissa utlägg, skickar iväg en faktura till Herr Andersson på 100.000kr.

Men sedan visar det sig att Andersson inte kan betala och får igenom skuldsanering.

Hur får mitt företag då in pengarna som han är skyldig? Betalar staten in det han är skyldig?

Eller kommer jag aldrig se de pengarna alls?
Du får pengar från hans inkomst. Betalas ut 1 gång per år och alla får lika mkt % så allt beror på hur mkt han kan betala och hur mkt skulder han har. Ju bättre Inkomst ju mer får du.
Men nej staten betalar inget det han inte kan betala skrivs bara av.
Du har dock rätt att säga ditt om personens skuldsanering innan den beviljas

Du får pengar från hans inkomst. Betalas ut 1 gång per år och alla får lika mkt % så allt beror på hur mkt han kan betala och hur mkt skulder han har. Ju bättre Inkomst ju mer får du.
Tack så jättemycket

Man ska ha rätt gott på fötterna för att det ska spela någon större roll. Personens intresse av ekonomisk rehabilitering väger rätt tungt, att enskilda småfirmor och sånt kan hamna i klistret är ganska orelevant

Staten ersätter inget, det bör dock gå att göra förlustavdrag och få skattelättnader på förlusten men det är ju inte säkert det går nyttja i praktiken

Skrivs av stämmer inte heller, man förlorar rätten att kräva betalning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp