• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad får ni över efter löneutmätning?

Illmatic

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ni som har löneutmätning idag, vad har ni över att leva på när KFM tagit sitt? Jag försöker sätta mig in i vad jag har att anpassa mig till.

Jag såg att Konsumentverket beräknar att matkostnaden för en person ligger på 3420:- /månad 2023.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Kommer att svara på detta så fort jag får beslut. Men av det jag räknat fram på KFM:s hemsida kommer jag att ha 3.3.9K för två barn respektive två vuxna. Bra mycket mer än vad jag haft senaste 10 åren...
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Kommer att svara på detta så fort jag får beslut. Men av det jag räknat fram på KFM:s hemsida kommer jag att ha 3.3.9K för två barn respektive två vuxna. Bra mycket mer än vad jag haft senaste 10 åren...
9 för vuxen gäller endast om man är gift eller omfattar det även om man är sambo?
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
224
Poäng
417
Intressant.
Hur räknar som?
Jag har 24k ut.

sambon har 20k ut.

eftersom de inte kan röra hennes lön så gissar jag att de inte kan ta hela min lön bara rakt av?

gissningsvis får jag behålla mina 12k till halva hyra och halva mat samt halva för barnen.
Då skulle vi ha 32k kvar tillsammans. Är ungefär 100% mer än vad vi haft innan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp