Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad f-n kan jag göra?

Kommer få utmätning nu under hösten pga skatteskulder, 69 tusen. Har även momsskuld på 130tusen som ska in i sommar. Plus två periodiseringsfonder 180tusen. Plus privata lån på sammanlagt runt 600 000 exkl räntor.
Startade EF i hopp om att få högre inkomst för att betala skulder. Har kämpat sen jag var 25 (43 idag) med ekonomi, alla lån jag har är samlingslån för att bli av med skulder.
Har alltid betalat av men nu går det inte längre. Jag orkar inte mer och håller på att duka under av all stress.
Vill först och främst bli av med företagsskulder så jag kan ansöka sanering. F-sanering är enl KFM ej aktuellt då det enbart rör sig om statliga skulder.
Har inkomst på ca 62000 brutto, arbetar som konsult och har således inget fast jobb. Kan bli fast men får då en lön på runt 40 brutto.
Reser runt i landet på uppdrag och har dubbel bosättning plus arbresor.
Är det en nackdel att arbeta såhär för att få en sanering? Som konsult har jag betydligt mer kapital för borgenärerna än som fast anställd. Kommer aldrig bli skuldfri genom löneutmätning. Har budgeterat för 6000 i mån exkl hyra och resor, resten till utmätning/ev. sparande.
Ska jag låta lånen gå till KFM? Har inget att förlora längre och har inte kunnat betala på 3 mån då jag hade skatteskuld på 215 tusen hos KFM och sparade allt jag fick in för att betala detta.
Vill bara ha sanering/utmätning och få en andra chans i livet. Allt har uppstått pga Adhd diagnos sent i livet, missbruk och 3 långa sjukskrivningar. Vill göra rätt för mig, betala det jag kan, göra om-göra rätt och dra i bromsen innan total ekonomisk kollaps (personlig konkurs).

Du har ju inte bara statliga skulder?

"F-sanering är enl KFM ej aktuellt då det enbart rör sig om statliga skulder."
Aha. När jag var i kontakt med dom så menade dom på att f-sanering eg är till för när företaget går dåligt, dvs fakturor inte betalas eller man säljer dåligt. Verksamheten i sig går dåligt. För min del är företags skulderna enbart statliga plus mina privata skulder. Så enl KFM är privat "vanlig" sanering det jag ska ansöka om.
Däremot så kommer mitt företag gå dåligt nu och har tvingats gå över till att bli lönetagare då jag inom min bransch inte längre får fakturera då jag har EF och inte AB. Är ett krav i ett nytt nationellt avtal. Hade jag fått fortsätta göra det hade jag troligen kunnat rädda situationen, och betalat av utan utmätning.
Hade kontakt med skuldrådgivare i maj, som sa sig inte kunna hjälpa mig då jag har företag och dom "inte visste någonting om F-sanering".
En F sanering hade ju varit trevlig då jag eg vill driva företag och min dröm är ett AB, med riktig hjälp, som sköter ALLT. Så jag inte hamnar i elände igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp