• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad fan? Resursbank?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

salamandern

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Mars 2018
Meddelanden
49
Mottagna reaktioner
19
Poäng
52
Jag köpte ett par hörlurar på faktura från Netonnet i mitten av september för ca 4000 kr.
Resurs tog en MikroUC för mitt köp, så låter konstigt att de skulle ta en full UC på dig.
 

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Fast köper man hörlurar för 4.000kr antar och förmodar jag att man har god ekonomi och då bör det inte vara problem att en UC tas...
Jag köpte ett par hörlurar på faktura från Netonnet i mitten av september för ca 4000 kr.
Resurs tog en MikroUC för mitt köp, så låter konstigt att de skulle ta en full UC på dig.
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag köpte ett par hörlurar på faktura från Netonnet i mitten av september för ca 4000 kr.
Resurs tog en MikroUC för mitt köp, så låter konstigt att de skulle ta en full UC på dig.
Mkt konstigt ja men full tog de,bekräftade det per telefonkontakt också. UC:n såg precis ut som ett lån jag tog i januari också.
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Dem menar efter ytterligare konversation att de tar full UC men att den inte belastar som synlig förfrågning om man inte omvandlar till avbetalning eller tar Netonnet kort senare. Får hoppas det stämmer då.
 

salamandern

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Mars 2018
Meddelanden
49
Mottagna reaktioner
19
Poäng
52
Fast köper man hörlurar för 4.000kr antar och förmodar jag att man har god ekonomi och då bör det inte vara problem att en UC tas...

Fast frågan var huruvida de tar full UC eller inte, inte om en UC-förfrågan är ett problem eller inte.

Dem menar efter ytterligare konversation att de tar full UC men att den inte belastar som synlig förfrågning om man inte omvandlar till avbetalning eller tar Netonnet kort senare. Får hoppas det stämmer då.

Är det så att du kollat om den syns på MinUC eller är det bara att du fått ett meddelande via Kivra (eller liknande) om att en upplysning tagits?
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Fast frågan var huruvida de tar full UC eller inte, inte om en UC-förfrågan är ett problem eller inte.



Är det så att du kollat om den syns på MinUC eller är det bara att du fått ett meddelande via Kivra (eller liknande) om att en upplysning tagits?
Kivrabrev via uc,full uc togs.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp