Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Vad gör man om man inte ha råd att gå till tandläkaren?

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Meddelanden
754
Mottagna reaktioner
389
Poäng
497
Kan ha passerat ett år sedan period startade.
Kan vsrs så stt tandläkare har annat pris än referenspriset
Nope. Ett år passeras i januari -23. Tandläkaren är folktandvården. Alltså billigaste av billigast. Referenspriser hänger inte med klinikernas ökande kostnader och höjda priser.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Meddelanden
1 470
Mottagna reaktioner
971
Poäng
757
Men varför får du betala 50% av det och inte 15% som det står ovan?

Det står ju en hel del information om man läser allt hos försäkringskassan, det finns undantag för olika behandlingar/sjukdomar.

Men just i det fallet du frågade om så borde det inte vara något problem med högkostnadsskyddet. Glöm inte att informera din kollega om infon. :)

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 587
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Meddelanden
18 591
Mottagna reaktioner
12 985
Poäng
8 587
Jag länkade tråden :D

Helt sjukt alltså detta med tänder måste vara genetiskt. Jag har både snusat och rökt. Äter en del godis. ALDRIG i mitt liv haft hål i tänderna eller några andra bekymmer. Min bror borstar tänderna 2 gånger om dagen, äter inte sött, aldrig rökt/snusat och haft 10 hål.

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag har en trasig framtand som har varit trasig i ett år, jag har prioriterat bort tandläkare pga tid och pengar.
Men jag störs inte av det, men jag undviker att le för mycket.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Meddelanden
1 470
Mottagna reaktioner
971
Poäng
757
Jag länkade tråden :D

Helt sjukt alltså detta med tänder måste vara genetiskt. Jag har både snusat och rökt. Äter en del godis. ALDRIG i mitt liv haft hål i tänderna eller några andra bekymmer. Min bror borstar tänderna 2 gånger om dagen, äter inte sött, aldrig rökt/snusat och haft 10 hål.

Det är klart genetiken spelar in, som med allt annat.

Jag har haft 10 hål vid ett besök när jag var barn, har även haft tio hål på ett besök som vuxen plus otaliga besök på tandakuten (vilket är allt annat än gratis) Har rökt 20 år och har nu tandfickor som kan leda till tandavlossning. Slutade röka för två/tre år sen men började snusa istället. Måste borsta med eltandborste tand för tand och alla sidor av varje tand plus använda mellanrumsborste och lär säkert ha tio hål nästa gång jag går dit ändå. Vet inte hur många tusenlappar dom tjänat på mig. Hade jag inte bott där det finns studentklinik hade jag varit tandlös by now.

Jag är så van att gå till tandläkaren att jag typ somnat i stolen och dom har sagt att jag måste öppna munnen. :facejoy: Meeen, tragiskt är vad det är!

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 044
Mottagna reaktioner
1 314
Poäng
997
Enligt samlad bedömning av tidigare erfarenheter baseras hela diskussionen på politik och är således inte tillåtet här...

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Meddelanden
754
Mottagna reaktioner
389
Poäng
497
Enligt samlad bedömning av tidigare erfarenheter baseras hela diskussionen på politik och är således inte tillåtet här...
Det enda som tagits upp som berör politik är att SD vill införa högkostnadsskydd för tänder. Resten innehåller ingen politik.

plus, det skulle inte gå att diskutera någonting av allt som diskuteras på det här forumet då det mesta baseras på just politik. Lagar styr oss skuldsatta. Lagar=politik.

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 044
Mottagna reaktioner
1 314
Poäng
997
Det enda som tagits upp som berör politik är att SD vill införa högkostnadsskydd för tänder. Resten innehåller ingen politik.

plus, det skulle inte gå att diskutera någonting av allt som diskuteras på det här forumet då det mesta baseras på just politik. Lagar styr oss skuldsatta. Lagar=politik.
Det var ironi baserat på tidigare bedömningar.

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Meddelanden
1 199
Mottagna reaktioner
638
Poäng
637
Men går det verkligen till såhär? Jag var hos tandläkaren för 2 år sedan och hade inga hål så jag har aldrig betalat några större summor pengar.

Är det verkligen möjligt att det är lite "bad luck mate"?

Nu pratar vi om en person utan skulder hos kronofogden ganska ordnad ekonomi vad jag iallafall vet och fast anställd i säkert 20-25 år. Sjukt att man ändå blir lämnad till sitt öde?

Jag trodde att staten betalade 85% av din tandläkarkostnad om den är 15.000 och över det är inte så eller?
OffTopic men med all respekt, han är alltså 47 år, har jobbat där i 25 år och har 19.000 i lön?
Tipsa honom om att byta jobb så kan han spara ihop tandläkarbesöket på 4-5 månader.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 587
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Meddelanden
18 591
Mottagna reaktioner
12 985
Poäng
8 587
Nej han har ungefär 25.000-26.000 kronor i månaden. Jag gissade på att det är cirka 19.000 efter skatt. Det kanske är mer jag vet inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp