• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad händer med leasing om jag inte kan betala?

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
538
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Det brukar bli en väldigt hög avgift om man vill återlämna bilen i förtid, som ställs utifrån hur många månader som finns kvar på avtalet.

Ett annat alternativ är överlåtelse, dvs du försöker hitta någon som vill överta leasingavtalet. På blocket och marketplace är ställen att annonsera detta på, samt bland släkt & vänner så klart.
Bra där och när han annonserar kan han erbjuda en valfri summa för den som övertar leasingavtalet för att sticka ut lite.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Filifjonkan

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Januari 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Bra där och när han annonserar kan han erbjuda en valfri summa för den som övertar leasingavtalet för att sticka ut lite.
Ja jag har funderat på detta med överlåtelse och det skulle ju vara ett bra alternativ:) Men får jag överlåta avtalet utan att först prata med Volvo?
 

Puhaa

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Ja jag har funderat på detta med överlåtelse och det skulle ju vara ett bra alternativ:) Men får jag överlåta avtalet utan att först prata med Volvo?
Volvofinans måste såklart godkänna den som tar över.
som sagt ring de idag och ställ dina frågor, även jag leasar från volvofinans och vill minnas att jag fick veta att jag kunde bryta efter första året och betala 40% av återstående hyra.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Jo jag har den, men som alltid med försäkringar så ser dom till att det blir svårt att få ut på den. Ska den gälla är det sjukdomar som cancer, stroke, ms mm, så där kvalar jag tyvärr inte in
Så sjukt, det är ju varierande prognoser även med de diagnoserna. Jag tex fick en stroke på långfredagen, skrevs ut på tisdagen och var tillbaka på jobbet på onsdagen (började jobba redan på sjukhuset), är i princip helt återställd men har körförbud i 3 månader. Så jag hade kunnat bryta ett leasingavtal?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Så sjukt, det är ju varierande prognoser även med de diagnoserna. Jag tex fick en stroke på långfredagen, skrevs ut på tisdagen och var tillbaka på jobbet på onsdagen (började jobba redan på sjukhuset), är i princip helt återställd men har körförbud i 3 månader. Så jag hade kunnat bryta ett leasingavtal?
Oj... fick Du en stroke.... Stackare... Skönt att höra att Du i princip är återställd...
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Oj... fick Du en stroke.... Stackare... Skönt att höra att Du i princip är återställd...
Tack!
Ja, det var läskigt! Från ingenstans när jag galopptränade hästen. Blev yr, tappade balansen, lyckades hoppa av och få in hästen i stallet, och det snurrade åt alla håll så jag började kräkas och sedan såg dubbelt. Sedan började tunga och käken domna bort och fick svårt att svälja. Men de tog sin tid på akuten innan de skickade mig på röntgen. Jag ”klarade” ju alla deras tester för stroke. Men till sist hittade de proppar i hjärnbryggan, och de symtom jag hade var ju klockrena för just det. Hade riktig tur att det inte blev värre. Hade kunnat bli halvt förlamad eller fått det som kallas ”locked-in”. Men, är som sagt nästan helt återställd redan. Har lite känselbortfall i käken. Men får ett antal mediciner och har körförbud.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
538
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Tack!
Ja, det var läskigt! Från ingenstans när jag galopptränade hästen. Blev yr, tappade balansen, lyckades hoppa av och få in hästen i stallet, och det snurrade åt alla håll så jag började kräkas och sedan såg dubbelt. Sedan började tunga och käken domna bort och fick svårt att svälja. Men de tog sin tid på akuten innan de skickade mig på röntgen. Jag ”klarade” ju alla deras tester för stroke. Men till sist hittade de proppar i hjärnbryggan, och de symtom jag hade var ju klockrena för just det. Hade riktig tur att det inte blev värre. Hade kunnat bli halvt förlamad eller fått det som kallas ”locked-in”. Men, är som sagt nästan helt återställd redan. Har lite känselbortfall i käken. Men får ett antal mediciner och har körförbud.
Oj vilken obehaglig upplevelse men skönt dom hittade orsaken och härligt att höra att du nästan är återställd.
 

Puhaa

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Hej alla!
Jag leasar en bil och har två och ett halvt år kvar innan avtalet löper ut. Problemet är nu att jag har blivit sjukskriven på obestämd tid vilket påverkar ekonomin oerhört, då jag även har andra lån som jag inte vet hur jag ska få råd att betala. Är det någon som vet om det är omöjligt att bryta avtalet och lämna tillbaka bilen utan att få betala för resterande hyror?
Om jag får en skuld på resterande hyror och inte kan betala den, skickas det då vidare till inkasso eller direkt till kfm? Detta gäller Volvo finans.
Ringde du idag?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Hej alla!
Jag leasar en bil och har två och ett halvt år kvar innan avtalet löper ut. Problemet är nu att jag har blivit sjukskriven på obestämd tid vilket påverkar ekonomin oerhört, då jag även har andra lån som jag inte vet hur jag ska få råd att betala. Är det någon som vet om det är omöjligt att bryta avtalet och lämna tillbaka bilen utan att få betala för resterande hyror?
Om jag får en skuld på resterande hyror och inte kan betala den, skickas det då vidare till inkasso eller direkt till kfm? Detta gäller Volvo finans.
Har inte leasingavtal ibland extraförsäkringar/låneskydd som täcker sånt på samma vis som på billån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp