• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad händer med privatleasing av bil?

Tery

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Oktober 2016
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
hej, någon som har erfarenhet av att få löneutmätning och har en leasingbil? Vad händer med den?
Jag och min sambo står båda på bilen, men hon kan knappast betala hela kostnaden själv..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
hej, någon som har erfarenhet av att få löneutmätning och har en leasingbil? Vad händer med den?
Jag och min sambo står båda på bilen, men hon kan knappast betala hela kostnaden själv..
Skulle tro att det är samma som om du hade lån på bilen och inte betalar, dom tar tillbaks bilen helt enkelt...
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Har leasing betalningarna gått till fogden eller har du klarat att betala dem och ska påbörja löneutmäning med annat menar du?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Man får inte behålla pengar för leasingkostnaden i löneutmätningen om det var frågan.
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
481
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Vi har leasing dom tar inte bilen om du betalar
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Det är väl samma med den som om du prenumererar på DN eller har Netflix. Så länge du betalar räkningarna så fortsätter tidningen att komma i brevlådan, Netflix fortsätter att fungera, och bilen står kvar på sin parkeringsplats.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Gods som är på leasing är i de flesta fall fredat från utmätning, men det beror lite på hur leasingavtalet ser ut
 

Kameleonten

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
15 December 2017
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Det är väl samma med den som om du prenumererar på DN eller har Netflix. Så länge du betalar räkningarna så fortsätter tidningen att komma i brevlådan, Netflix fortsätter att fungera, och bilen står kvar på sin parkeringsplats.
Exakt! Så länge som du betalar för själva leasingen så är det ingen problem. Problemet uppstår ju om du inte har tillräckligt med pengar efter utmätningen till att betala...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp