• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad händer när ett lån skickas till KFM/sägs upp?

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Det brukar ju vara 3 mån som regel oftast innan dom skickar till inkasso först . Sen ska ju inkasso skicka vidare och där tycker jag det är väldigt olika ! Intrum och Svea är snabba ! Däremot Gothia tog det nästan 3mån innan dom skickade det vidare
Många långivare tycks använda inkasso på direkten
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 776
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Många långivare tycks använda inkasso på direkten
Ja alla mina har kommit till inkasso först och sen har några av dom blivit skickade till kronofogden som betalningsföreläggande, jag har säkert hatt tur med för dom bytte system när jag släppte mitt så för har det säkert tagit längre tid ! Jag kommer skicka in mitt på en komplett skuld nu på söndag och då har jag 10 dagar att betala , sen ska det komma utslag efter det brukar ta en vecka tydligen .. min förra skuld som jag skickade in i början av december har jag ännu inte fått utslag på :) när du får ett föreläggande behöver du inte skriva på , kommer en påminnelse mellan 14-30 dagar senare eller mer .. och den kan du skicka in efter 14 dagar .. det tar tid !!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp