Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad har jag för möjligheter

Tjenna. Har satt mig rejält i skiten som många andra med massa sms och blancolån. Har tidigare tagit lån från min bank för att betala av alla lån men började bara låna igen.

Nu tänkte jag fråga vad har jag för möjligheter? Detta sliter på mig rejält både fysiskt och psykiskt, inte länge till man står ut.

Har ungefär en skuld på 200 tusen med alla sms/blanco lån. Sen har jag ett lån hos min bank jag har betalat av i några månader och är på 170 tusen och ett lån på 70 tusen hos banknorwegian. Jag har inga betalningsanmäkningar och inget har hamnat hos kronofogden. Har sökt jättemånga lån så min UC ser inte bra ut alls. Lånen börjar sakta komma ikapp mig och jag sitter här och inte har någon aning alls om hur jag ska kunna betala tillbaka allt?

Alla tips uppskattas.

MVH

Jag får ut ca 15500 efter skatt. Jag har inga pengar sparade. Enda lilla jag har är att jag har betalat extraskatt 500kr varje månad i hopp om att få en bättre skatteåterbärgningen. 5000 går sedan också direkt till hyra räkningar och så.

Hur många förfrågningar jag har vet jag inte. Kan man kolla upp de på något vis kanske?

Jag får ut ca 15500 efter skatt. Jag har inga pengar sparade. Enda lilla jag har är att jag har betalat extraskatt 500kr varje månad i hopp om att få en bättre skatteåterbärgningen. 5000 går sedan också direkt till hyra räkningar och så.

Hur många förfrågningar jag har vet jag inte. Kan man kolla upp de på något vis kanske?

Gå in på minuc.se då ser du all info om dig som bankerna ser på dig när dom tar en UC förfrågan på dig. Du kan få titta gratis en gång. Sen så får du betala om du vill kunna se fler gånger per gång eller en summa för ett helt år.

Okej. Men jag är rätt säker på att det ser dåligt ut för har ansökt på alla sidor som finns nästan och har fått avslag. Menar då för att ta ett storlån. Sen har jag ansökt massa sms lån också

Har du precis ansökt en massa gånger måste du vänta med fler ansökningar, oavsett om du har 7-8 förfrågningar eller 20-25. De som tittar på din ansökan ser nämligen inte om dina frågor resulterat i något lån eller inte och måste då ge avslag.

Hur bråttom är det? Du skriver att lånen börjar komma i kapp och att du inte vet hur du ska betala tillbaka allt, men funkar det månad för månad med avbetalningsplaner osv? I så fall kan du avvakta lite och planera inför ett samlingslån istället.

Jag har ca 10 tusen att betala in till slutet av denna månaden och då har redan påminnelse kommit. Sen ska många lån börjas betala i mitten av februari. Vissa sidor har jag avbetalning på t.ex 3 månader. Men som du säger. Det är ett samlingslån som hade hjälpt mig att betala av allt direkt för med min lön kommer jag inte kunna klara av att betala alla fakturor

Ok, det är med stor sannolikhet helt omöjligt att få ett lån om du sökt många inom kort tid, bäst är ju så klart att vänta tills några förfrågningar försvunnit, men i alla fall vänta 30 dagar sedan den senaste så det framgår att de inte ledde till några lån.

I nästa skede är det nödvändigt att veta hur din UC ser ut - beställ från minuc.se, och kolla gärna minupplysning.se också. Många som ger mindre lån kollar med dem.

Jag har redan beställt hem från minuc. Så jag borde vänta i 30 dagar med att ansöka något lån alls och sen söka ett storlån. Finns det någon chans att jag får något lån efter en månad utan sökande? Måste på något vis ordna så att jag en hamnar hos inkasso också med dessa räkningar som snart måste betalas. Vetifan vad jag ska göra känns helt kört faktiskt bara ta och skits i sllt

Utan att ha sett hur UC:n ser ut så är det svårt att sia om chanserna. Det finns aktörer som lånar ut även med sämre förutsättningar så kört behöver det i alla fall inte vara, beror också på vilka du redan har idag och vilka summor som skulle hjälpa dig.

Försök planera för flera delmål - vad är lägsta summan som faktiskt skulle hjälpa dig? Det viktigaste är att så snabbt som möjligt komma på banan, se till så att lönen täcker det som ska betalas varje månad även om det så blir till sista kronan. Då kan man leva jäkligt snålt ett tag och sedan skaffa ett lite större lån så fort chansen ges för att lätta lite, och sedan, ett år senare samla alla lån i ett stort när alla förfrågningar är borta och förutsättningarna är som bäst.

Ring runt till de som ska ha betalt härnäst och be om uppskov/delbetalningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp