Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad jobbar ni med?

Har en stor respekt för mitt yrke, desto mindre till vården som organisation och helhet. Det finns enorma brister för både vårdtagare och arbetstagarna och det är en stor frustration att försöka utföra ett arbete man egentligen brinner för i konstant motvind och se den misär som organisationens brister orsakar människor och inte kunna göra något åt det. Kalla det bitter om ni vill, jag ändrar inte min åsikt för det. Vården är sjuk.

Allt inom sjukvården är galet enligt mig… inga vikarier finns så nu plockar man folk nästan från gatan. Väldigt många som inte kan språket och inte kan kommunicera med våra äldre. :'(

Man får ju det samhället man röstar på, det är också en sak som vi har i hela samhället. Man kan knappt kommunicera med folk eftersom dom inte kan svenska.

Däremot blir det ju mer allvarligt inom vården eftersom att det är på liv och död där.

Man får ju det samhället man röstar på, det är också en sak som vi har i hela samhället. Man kan knappt kommunicera med folk eftersom dom inte kan svenska.

Däremot blir det ju mer allvarligt inom vården eftersom att det är på liv och död där.
Precis! Och det är det vi har att vänta oss inom vården för inga svenskar vill ha dessa jobben som det ser ut med den höga belastningen och dåligt betalt.

Allt inom sjukvården är galet enligt mig… inga vikarier finns så nu plockar man folk nästan från gatan. Väldigt många som inte kan språket och inte kan kommunicera med våra äldre. Detta anser jag att vi alla kanske borde tänka på för en vacker dag behöver vi alla hjälp på ett eller annat sätt.
Jag ringde även 112 för nån vecka sen då jag hade en brukare som blödde kraftigt, först fick jag vänta på att komma fram i nästan 5 minuter. Därefter fanns ingen ambulans att tillgå då alla var upptagna. Är det såhär vi vill ha det? Det är ju inte bara vi som jobbar inom vården som ska protestera utan hela samhället.
Man ska tydligen själv bli drabbad innan man får upp ögonen vilket är väldigt ledsamt. :'(
Vårdköerna tycker jag är värst. Väntade 2 år på min operation. Daglig smärta under tiden.

en bra lön i stockholm enligt mig börjar vid 55 000- 75 000, sen börjar vi snacka mycket bra.
Ute på vischan hade jag personligen klarat mig bra och kunnat tycka att 42 000 är bra.
En bra lön är om man klarar sig att betala räkningar, spara pengar och kan göra det man vill som att resa t.ex. En lön kan vara hög men vad hjälper det om man endå måste lägga större delen av lönen för att betala räkningar och skulder. Utgifterna är viktigare än lönen hur konstigt det än låter

Vårdköerna tycker jag är värst. Väntade 2 år på min operation. Daglig smärta under tiden.

Skaffa dig en privat vårdförsäkring. Typ 250 spänn i månaden, slipper både köer och dålig service.

Brukar i andra trådar påpekas att hålla sig till ämnet. Kan vara bra även här.

Ämnet är alltså vad tjänar ni i månaden.

Brukar i andra trådar påpekas att hålla sig till ämnet. Kan vara bra även här.

Ämnet är alltså vad tjänar ni i månaden.
Det kom till att handla om vad man tjänar i relation till hur bra eller hur jävligt man har det på jobbet.
Industri är bäst, vården är sämst, alla älskar och brinner för sitt yrke.
10 sidor kort sammanfattat.

Som tråden lyder. Vad jobbar ni med? Och vad får ni ut i lön netto?

Jag jobbar på lager och för ut 24k i månaden.

Jobbar som projektledare, mitt första jobb efter examen. 36200 innan skatt, får ut ca 28400 efter skatt

Senast ändrad:
Förrättningslantmätare 30 000kr (23 000 kr efter skatt). Ny i yrket, jobbat sedan augusti.

Gått över nu ifrån inkasso heltid till deltid då jag jobbar som skyddsvakt natt på heltid.
inkasso 12000 kr (deltid)
Skyddsvakt 32702 kr

Bra löner tycker jag! :)
En fundering kring inkomsten.
Mitt mål är att tjäna 30k efter skatt 1 månad detta år. Hur lyckas man med det förutom att jobba ihjäl sig?
Detta är bara för att jag aldrig har tjänat så mkt i månaden tidigare och vill utmana mig själv.

Mitt mål är att tjäna 30k efter skatt 1 månad detta år. Hur lyckas man med det förutom att jobba ihjäl sig?
Detta är bara för att jag aldrig har tjänat så mkt i månaden tidigare och vill utmana mig själv.
Får du timlön eller kan du arbeta OB? Eller ska du omförhandla lön?

Kolla med din arbetsgivare om dem kan höja din lön? Har du lönerevision på jobbet? hur länge har du jobbat? Vad jobbar du med?

Kolla med din arbetsgivare om dem kan höja din lön? Har du lönerevision på jobbet? hur länge har du jobbat? Vad jobbar du med?
Höjningen är redan fixad per år, 580 kr (yeay)
Vad är lönerevision? Har jobbat 1 år på lager bara.

Höjningen är redan fixad per år, 580 kr (yeay)
Vad är lönerevision? Har jobbat 1 år på lager bara.
Är detta skrivet i avtalet eller? Alltså har du en viss procentsats inskriven eller får du höjning med samma belopp varje år?
Tror det blir rätt svårt att tjäna mer om du har höjningen skriven i avtalet. Då återstår bara att jobba mer.
För att få ut 30k efter skatt måste du få ca 39 000 brutto (i Stockholm)

Är detta skrivet i avtalet eller? Alltså har du en viss procentsats inskriven eller får du höjning med samma belopp varje år?
Tror det blir rätt svårt att tjäna mer om du har höjningen skriven i avtalet. Då återstår bara att jobba mer.
För att få ut 30k efter skatt måste du få ca 39 000 brutto (i Stockholm)
Höjning varje år.
Typiskt... Vi har inte mkt övertid på mitt jobb... Så det är jävligt drygt....

Jätte konstigt.. man tycker att man borde få löneförhöjning varje år.
Man har lönehöjning varje år på nästan alla ställen framförallt när arbetsplatsen är fackansluten.
Vill du ha en stabil ökning av din inkomst över flera år är det bäst att investera i din karriär genom att utbilda dig eller karriär planera. Jobbar nu som projektledare 56000. Innan jobbade jag inom inköp. Hade på min första riktiga anställning som inköpare 38000. Detta efter 2 års yrkesutbildning, i vuxen ålder!
Innan utbildningen jobbade jag som butikschef 27000kr….

Man har lönehöjning varje år på nästan alla ställen framförallt när arbetsplatsen är fackansluten.
Vill du ha en stabil ökning av din inkomst över flera år är det bäst att investera i din karriär genom att utbilda dig eller karriär planera. Jobbar nu som projektledare 56000. Innan jobbade jag inom inköp. Hade på min första riktiga anställning som inköpare 38000. Detta efter 2 års yrkesutbildning, i vuxen ålder!
Innan utbildningen jobbade jag som butikschef 27000kr….
Om man inte kan plugga vidare till något på högskolenivå hur gör man då för att klättra i karriären? :/

Om man inte kan plugga vidare till något på högskolenivå hur gör man då för att klättra i karriären? :/
Kanske klättra? Arbetsledare? Oftast när man jobbar inom lager och visar intresse så kan man steppa in foten till inköp osv där det oftast krävs utbildning men när man jobbat ett tag inom lager så brukar dom utbilda dig. Jag jobbade för DB schenker för 4 år sedan och körde truck och därefter sökte jag en tjänst inom inköp och fick det trots att jag ej hade utbildning.

Höjning varje år.
Typiskt... Vi har inte mkt övertid på mitt jobb... Så det är jävligt drygt....
Jag tycker då att du definitivt ska tänka igenom din arbetssituation och hur du kan ändra den. Tyvärr är det så att om du har ett specifikt belopp inskrivet för höjning årligen så försvinner detta med inflationen så det blir mindre och mindre värt för varje år. Sen tycker jag personligen att seriösa arbetsgivare bör erbjuda lönesamtal eftersom alla inte presterar likadant även om man på papper utför samma uppgifter, du kan som andra säger också gå nån snabbutbildning eller byta till ett bolag som låter dig utvecklas

Jag tycker då att du definitivt ska tänka igenom din arbetssituation och hur du kan ändra den. Tyvärr är det så att om du har ett specifikt belopp inskrivet för höjning årligen så försvinner detta med inflationen så det blir mindre och mindre värt för varje år. Sen tycker jag personligen att seriösa arbetsgivare bör erbjuda lönesamtal eftersom alla inte presterar likadant även om man på papper utför samma uppgifter, du kan som andra säger också gå nån snabbutbildning eller byta till ett bolag som låter dig utvecklas
Ja, vet dock inte hur då det inte finns så mkt jobb just nu med bättre lön där jag bor. Om man inte har en bra utbildning då.. :(

Jobbar med att reda ut andras ekonomi. (Eller med godtyckliga gissningar och tyckanden)
Har typ 35K.

Senast ändrad:
Jag är sjuksköterska men har en tjänst som verksamhetsutvecklare. Regionanställd. 37k i lön efter 15 års anställning och hyfsat nöjd med det. Dagtid med obefintlig möjlighet till ob eller övertid för att höja grundlön, men frikostigt flextidsavtal, möjlighet till distansarbete (hemarbete) och får i princip alltid beviljat önskad semester.

Processoperatör på fabrik ingångslön 28000 plus ob 5-9 tusen beroende på helger, enbart gymnasieutbildning , även extrajobb på annan fabrik

Lastbilschaufför, jobbar varannan vecka.
Ligger ca 31-45k netto beroende på övertid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp