• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad klassas som högt underskott av kapital?

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Jag har tydligen ett underskott på 1300kr, antar att det är en skitsumma och inget att bry sig om? Har 340k inkomst. Hur kommer det sig att jag har underskott dock?

2020 hade jag inga lån, förutom csn och nåt inkassoärende, allt betalt nu. Hur kommer det se ut för mig 2021 då nu när jag har 90k i blancolån. Kommer mitt underskott öka markant?

Underskottet är räntan du betalat in under året, utifrån att dina långivare har rapporterat in detta till SKV. Gäller även om du säljer aktier med förlust.

Du har rätt till 30% av ditt underskott tillbaka upp till 100K.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Underskottet är räntan du betalat in under året, utifrån att dina långivare har rapporterat in detta till SKV. Gäller även om du säljer aktier med förlust.

Du har rätt till 30% av ditt underskott tillbaka upp till 100K.
Okej då förstår jag, tack för svar. Sålde nån aktie med förlust.
Vad räknas som ett ”bra” underskott och ett dåligt? På ett ungefär.

Hur kommer mitt lån på 90k att påverka mitt underskott 2021? Kommer ha 15k mer i årslön än 2020. Då med inget lån och 15k mindre årslön och underskott på 1300kr.

Har inte heller sålt någon aktie med förlust 2021.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Fattar inte heller det de med underskott, jag äger ett hus och därav betalar jag en del ränta per månad.. då kommer jag alltså alltid ha ett högt underskott?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Fattar inte heller det de med underskott, jag äger ett hus och därav betalar jag en del ränta per månad.. då kommer jag alltså alltid ha ett högt underskott?
Det beror ju på om du har några kapitalinkomster eller ej.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp