Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad kostar era liv varje dag?

Viktig medlem
Poäng: 227
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
89
Poäng
227
Vad kostar era liv varje dag? Och vad vill ni komma ner till?

räkningar, mat och övrigt. Allt förutom spara dela med 30.

är väldigt nyfiken. Rätt sjukt när man börjar räkna på det här viset! Men en bra tankeställning.

vill leva ett enkelt liv och klara oss på 500 om dagen. Alltså 15 tusen i månaden. Jag, 2 barn, hund och katt. Men det kanske är omöjligt.

är väldigt nyfiken. Rätt sjukt när man börjar räkna på det här viset! Men en bra tankeställning.

vill leva ett enkelt liv och klara oss på 500 om dagen. Alltså 15 tusen i månaden. Jag, 2 barn, hund och katt. Men det kanske är omöjligt.
500 kr om dagen är väl mycket ?

Vi lever på ca 200 kr dagen , 2 vuxna och 1 barn på 6 år :) nu lever jag med utmätning och man får en helt annan syn på vad saker verkligen kostar ! Den dagen jag är fri så kommer jag fortsätta som jag gör nu det är jag helt övertygad om !

500 kr om dagen är väl mycket ?
Bara hyran går på 200 om dagen. Och maten 150 om dagen. Så tycker inte det är så mycket. Klara oss på 15000 i månaden tycker inte jag är mycket egentligen. Hyran 6000, maten 4500 sen är det bara 4500 kvar till andra räkningar och övrigt.

15k inkl bostadskostnad?

Bara hyran går på 200 om dagen. Och maten 150 om dagen. Så tycker inte det är så mycket. Klara oss på 15000 i månaden tycker inte jag är mycket egentligen. Hyran 6000, maten 4500 sen är det bara 4500 kvar till andra räkningar och övrigt.
Jag trodde inte att du hade räknat med alla avgifter i den summan utan bara mat och leverne.

Om jag inte räknar alla lån jag betalar så ca 1800/dag.

Mat ca 300/dag
Lägenheten ca 350/dag
Barnet ca 200/dag (förskoleavgift,blöjor,mat,kläder,leksaker)
Räkningar ca 300/dag.
Transport ca 50/dag
Kläder ca 100/dag
Nöjen,hockey,fotboll,sport ca 300 kr/dag
Alkohol ca 200/dag

Mat ca 300/dag
Lägenheten ca 350/dag
Räkningar ca 300/dag.
Transport ca 50/dag
Kläder ca 100/dag
Alkohol ca 200/dag

6000 i alkohol per månad? Där har du något du kan kapa ner en del

Blir nog inte så mycket, jag är på systemet en gång i veckan torsdag eller fredag och handlar kanske för 500-600 kronor. Det blir faktiskt 2500-3000 kr i månaden.

Det ska sägas dock att det inte alltid är bara till mig och då kanske ett sällskap swshar för sig också.

Men på ett år blir 2000 i månaden nästan 25.000 kr!! Så fortfarande jävligt mycket.

Kan dock inte tänka mig att inte dricka ett glas rött eller ett par öl varje helg :D

Brukar du handla på Systemet? Hur ofta blir det?

Blir nog inte så mycket, jag är på systemet en gång i veckan torsdag eller fredag och handlar kanske för 500-600 kronor. Det blir faktiskt 2500-3000 kr i månaden.

Det ska sägas dock att det inte alltid är bara till mig och då kanske ett sällskap swshar för sig också.

Men på ett år blir 2000 i månaden nästan 25.000 kr!! Så fortfarande jävligt mycket.

Kan dock inte tänka mig att inte dricka ett glas rött eller ett par öl varje helg :D

Brukar du handla på Systemet? Hur ofta blir det?

Det varierar, jag dricker inte så ofta och har inte heller någon automatiskt nervkoppling som innebär att det inte går att se på sport på tv utan att dricka öl till det.
Skulle gissa att jag gör i 4-6 besök per år. Möjligen uppåt 8, med övervikt på sommaren, skulle gissa att jag handlar för 100-350 kr per gång, så högt räknat är det 2400 per år, vilket ändå är 8 kr per dag när man slår ut det, mer realistiskt skulle jag tro att jag kanske handlar för 800-1200 per år.

Min syn på alkohol har förändrats ordentligt genom jobbet.

Men du är det samma för damen då? För jag räknade per hushåll ska sägas :D

Det är dessutom inte bara bra för plånboken utan hälsan också att dricka måttligt ;)

Men du är det samma för damen då? För jag räknade per hushåll ska sägas :D

Det är dessutom inte bara bra för plånboken utan hälsan också att dricka måttligt ;)

Det är som regel jag som får göra eventuella besök dit, jag passerar inte så jättelångt ifrån när jag ska på jobbet, damen åker åt helt fel håll. Justera årssiffran med ungefär 0.5 besök och kanske 100-150kr så har vi sammanställt hela familjens konsumtion.

Utöver det där kan ju alkohol köpas på restaurang/bar. Det sker så pass sällan för mig att det knappt ger utslag om man bara räknar årsvis. Utemat blir oftast lunch, och är det middag ute är det oftast köra bil hem, då det blir alkoholfritt.

Mat ca 300/dag
Lägenheten ca 350/dag
Räkningar ca 300/dag.
Transport ca 50/dag
Kläder ca 100/dag
Alkohol ca 200/dag

Jag får det till kring 5000 per person? Jag dricker för 0.2. Du för typ 5.
Om vi då lekar med tanken att systembolaget inte hade monopol i Sverige utan man kan handla i vanliga mataffärer, undrar hur siffran skulle se ut då ? :D

Om vi då lekar med tanken att systembolaget inte hade monopol i Sverige utan man kan handla i vanliga mataffärer, undrar hur siffran skulle se ut då ? :D
Det finns det nog mängder med forskning på.
Det är nog lite svårt att bedöma, volymer skulle nog gå upp, men inte nödvändigtvis omsättningen kanske? Ica kvantum skulle ju kunna ha ett annat pris, och kanske flerköpsrabatter..

Mat ca 300/dag
Lägenheten ca 350/dag
Räkningar ca 300/dag.
Transport ca 50/dag
Kläder ca 100/dag
Alkohol ca 200/dag
Tur att du tjänar 100000 i månaden

Tänkte inte på att summera, herregud Terry. Du bränner typ 55k netto I månaden utöver lån. Det bör med inte allt för stora eftergifter kunna minska med 20-30k per månad.
Skulle du lägga det på ditt nordealån skulle det vara betalt på typ 3 år

Lever ungefär så här om man delar allt på 30.. minus/plus några kronor vissa månader.
Kan bli något klädköp nån månad och alkohol dricker jag väldigt sällan.

Hyra: 249kr/dag
Mobil: 16kr/dag
Elen: 11kr/dag
Mat: 70kr/dag
Bensin: 15kr/dag
Nöjen: 20kr/dag
Försäkringar: 9kr/dag
Gymkort: 8kr/dag
Betalar in till Kronofogden: 296kr/dag

Typ något sådant. Totalt varje dag alltså ungefär: 694kr och månadssumman blir då cirkus: 20.820kr

Mat ca 300/dag
Lägenheten ca 350/dag
Räkningar ca 300/dag.
Transport ca 50/dag
Kläder ca 100/dag
Alkohol ca 200/dag

barnet 200 om dagen? 6000 i månaden? Så olika det kan vara. Jag med 2 barn kommer inte ens upp i hälften.. 9000 på nöje i månaden? Gud haha o 6000 på alkohol..

Mat ca 300/dag
Lägenheten ca 350/dag
Räkningar ca 300/dag.
Transport ca 50/dag
Kläder ca 100/dag
Alkohol ca 200/dag
Fler siffror verkar orimligt hög, stämmer det verkligen?
3000 i månaden på kläder (och då var inte barnet med där)
Nöjen för 9000 är galet högt
Även mat för 9000 är våldsamt för 2 vuxna.
Och alkoholen då. 6000

Det borde vara ganska odramatiskt att minska det där med 20k per månad

Från 27:e juli till 27: e augusti, delat på 31.
Boende, hyra, el och hemförsäkring 245 kr/dag.
Transport, bensin och bilförsäkring = 55 kr/dag.
Försäkringar = 10 kr/dag
Mat/hygien = 111 kr/dag.
Alkohol= 3 kr/dag
Hobby= 70 kr/dag
Kläder= 10 kr/dag
Övrigt= 71 /dag.
Sen tillkommer Bredband 269 kr per månad och Discovery 79 kr per månad. Mobil 820 kr per månad tyvärr då jag fick ta ett nytt abonnemang/mobil då min mobil gick sönder.
Gymkort 299 kr per månad, får tillbaka 1500 kr från arbetsgivaren.
14000 kr betalas in till skuldsaneringen per månad.
Loppis= 830 kr men det har gett 1500 kr tillbaka efter försäljning= vinst 670 kr.
500 kr har satts in till fond.

Så nyttigt att göra denna uträkning!!

Senast ändrad:
barnet 200 om dagen? 6000 i månaden?

Jag betalar ju högsta taxan för förskoleavgiften. Så bara där är det 1510 kronor i månaden....Sen tänk en sån sak som barnvagn, den kostade 12.000 dividerar vi det på två år så har du ytterligare 500 i månaden. Vips är du uppe i 2.000 kronor. Lägg där till mat,lägg till blöjor, lägg till vinterkläder, Leos Lekland en gång i månaden... Tänk när du köpte barnsäng, leksaker.

De nödvändigaste kostnaderna för ett barn från födseln till 18-årsdagen ligger runt 1,5 miljoner kronor.

Jag betalar ju högsta taxan för förskoleavgiften. Så bara där är det 1510 kronor i månaden....Sen tänk en sån sak som barnvagn, den kostade 12.000 dividerar vi det på två år så har du ytterligare 500 i månaden. Vips är du uppe i 2.000 kronor. Lägg där till mat,lägg till blöjor, lägg till vinterkläder, Leos Lekland en gång i månaden... Tänk när du köpte barnsäng, leksaker.

De nödvändigaste kostnaderna för ett barn från födseln till 18-årsdagen ligger runt 1,5 miljoner kronor.
Betalar du av på barnvagnen ?

Betalar du av på barnvagnen ?

Nej. Men jag räknar ju med det i ekvationen. Tog ju med ALLA kostnader som är relaterade till barnet från att hon föddes till i år och dividerade det på ca 30 månader.

Precis som när jag ovan räknar "nöjen" så räknar jag med exemplevis en TV jag köpte i år (delar kostnaden på 12). Semestern jag var på (delar den på 12) etc.

Annars så kan jag ju i januari (tex) köpa prylar för 50.000 i februari 0 kr och då säga att jag har fasta kostnader på 0 kronor.

Jag tror därför många av era siffror ovan är i underkant.

Nej. Men jag räknar ju med det i ekvationen. Tog ju med ALLA kostnader som är relaterade till barnet från att hon föddes till i år och dividerade det på ca 30 månader.

Precis som när jag ovan räknar "nöjen" så räknar jag med exemplevis en TV jag köpte i år (delar kostnaden på 12). Semestern jag var på (delar den på 12) etc.

Annars så kan jag ju i januari (tex) köpa prylar för 50.000 i februari 0 kr och då säga att jag har fasta kostnader på 0 kronor.

Fast det som är betalt ingår ju inte varje månad.
Jag har inte räknat med bilen jag köpte i juni och betalade kontant osv utan enkom de fasta utgifterna, mat, nöjen, transport, övrigt under en månad.

Nöjen är i såfall ingen fast utgift?

Jag tänkte inte göra någon beräkning, jag blev upprörd när jag räknade ut vad boende kostar per dag och per timma :)

Ok. Du räknar med avskrivningar på kapitalvaror typ?
Har du någon episk självgående grill med bland matkostnaderna? Eller äter ni typ bara ute jämt?

Jag äter lunch ute varje dag med kollegorna det är den stora kostnaden. Ca 100-120 kronor X antalet vardagar i en månad.

Jag äter lunch ute varje dag med kollegorna det är den stora kostnaden. Ca 100-120 kronor X antalet vardagar i en månad.
Det blir typ 2500, du ligger fortfarande högt om matkostnaden stämmer

Ja jag vet, mycket Sushi fredagkvällar etc. Springer fan iväg fort. Måste minska dom utgifterna drastiskt.

Jahaa jag köpte barnvagn för över 10 år sen men räknar inte med sånt om det inte är avbetalning kvar.. då förstår jag att de var högt när du räknar med sånt. Tänkte mest vad allas liv kostar här o nu. Om jorden typ går under hur mycket kostar era liv om dagen just nu typ så jag tänkte.

Ligger på 558 kr per dag med allt men då bor jag billigt då huset är betalt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp