Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad kostar era liv varje dag?

Jahaa jag köpte barnvagn för över 10 år sen men räknar inte med sånt om det inte är avbetalning kvar.. då förstår jag att de var högt när du räknar med sånt. Tänkte mest vad allas liv kostar här o nu. Om jorden typ går under hur mycket kostar era liv om dagen just nu typ så jag tänkte.

Jag fattar. Ligger ju långt under ovan siffror om man bara skulle räkna exemplevis just denna månaden. Men samtidigt blir det ju lite i underkant för då kan man ju i januari köpa en TV (kontant) för 12.000 (exempel) då tycker jag ändå att det är rättvist att räkna 1.000 kr i månaden resten utav just det året.

Lite udda att räkna upp kostnader/ dag. 😵

Rubriken var så så jag följde strömmen.

Lite udda att räkna upp kostnader/ dag. 😵

Blir som sagt i underkant, det mest rättvisa vore att lista kostnaderna per år istället. Man köper ju alltid något större varje år. En bil, En säng, kan vara en TV eller en dator och dylikt.

Blir som sagt i underkant, det mest rättvisa vore att lista kostnaderna per år istället. Man köper ju alltid något större varje år. En bil, En säng, kan vara en TV eller en dator och dylikt.
Det blir inte i underkant om man vet precis vad man har i utgifter.
500 kr om dagen är väl mycket ?
Räkna så får du se att det är väldigt lågt om du räknar alla fasta utgifter+ mat så är det inte många som kommer ner i den summan per dag.

Håller med som sagt. 500 kronor är för lite.

Det blir inte i underkant om man vet precis vad man har i utgifter.

Räkna så får du se att det är väldigt lågt om du räknar alla fasta utgifter+ mat så är det inte många som kommer ner i den summan per dag.
Tänkte matkostnad per dag.

Jag tänkte inte göra någon beräkning, jag blev upprörd när jag räknade ut vad boende kostar per dag och per timma :)
Vet inte om det är någon tröst (hoppas dock) men mitt boende kostar 463 kr per dygn, och då pratar vi kallhyra :)

Jag gillar denna tråd skarpt!
Inte för att jämföra sig själv med alla andra utan att faktiskt som trådstartaren menade vad ens existens faktiskt kostar varje dag.
Personligen tycker jag att det låter så lite med "du sparar ju 22.000kr per år om du slutar röka". Däremot 60 kr om dagen låter betydligt mer illa, i alla fall i mina öron :) Måste vara något psykologiskt......

Vet inte om det är någon tröst (hoppas dock) men mitt boende kostar 463 kr per dygn, och då pratar vi kallhyra :)
Har billigare, men det känns märkligt att ens boende kostar mer än en tia per timma..

Beräkningarna blir mycket roligare när man får räkna på lön vid övertid och sånt

För mig var det nyttigt att räkna på vad jag använde mina pengar till förra månaden.

Mitt liv har kostat mig i snitt 4109 SEK om dagen 2011- dagens datum.

Om jag inte räknar alla lån jag betalar så ca 1800/dag.

Mat ca 300/dag
Lägenheten ca 350/dag
Barnet ca 200/dag (förskoleavgift,blöjor,mat,kläder,leksaker)
Räkningar ca 300/dag.
Transport ca 50/dag
Kläder ca 100/dag
Nöjen,hockey,fotboll,sport ca 300 kr/dag
Alkohol ca 200/dag
Med det alkohol köpet så ska du kunna panta ihop en resa till Sydafrika efter halvår

Från 27:e juli till 27: e augusti, delat på 31.
Boende, hyra, el och hemförsäkring 245 kr/dag.
Transport, bensin och bilförsäkring = 55 kr/dag.
Försäkringar = 10 kr/dag
Mat/hygien = 111 kr/dag.
Alkohol= 3 kr/dag
Hobby= 70 kr/dag
Kläder= 10 kr/dag
Övrigt= 71 /dag.
Sen tillkommer Bredband 269 kr per månad och Discovery 79 kr per månad. Mobil 820 kr per månad tyvärr då jag fick ta ett nytt abonnemang/mobil då min mobil gick sönder.
Gymkort 299 kr per månad, får tillbaka 1500 kr från arbetsgivaren.
14000 kr betalas in till skuldsaneringen per månad.
Loppis= 830 kr men det har gett 1500 kr tillbaka efter försäljning= vinst 670 kr.
500 kr har satts in till fond.

Så nyttigt att göra denna uträkning!!
På tal om Discovery+ som jag oxå har… Har du kollat in serien ”Naked and Afraid XL” ?!
Inte så ”snuskigt” som de låter, men en SJUKT bra serie om folk som blir ”utslängda i Afrikas savann, Sydamerikanska tropiska skog, etc där dom lever nakna & ska klara sig på det som erbjuds i vildmarken i 21 alternativt 40 dgr.
Kolla in den… :)

På tal om Discovery+ som jag oxå har… Har du kollat in serien ”Naked and Afraid XL” ?!
Inte så ”snuskigt” som de låter, men en SJUKT bra serie om folk som blir ”utslängda i Afrikas savann, Sydamerikanska tropiska skog, etc där dom lever nakna & ska klara sig på det som erbjuds i vildmarken i 21 alternativt 40 dgr.
Kolla in den… :)
Nej, har inte sett den.
Naked attraction, har du sett den ? Man får verkligen perspektiv på det här med den nakna kroppen.

Nej, har inte sett den.
Naked attraction, har du sett den ? Man får verkligen perspektiv på det här med den nakna kroppen.
Ska absolut kolla in den… :)
Discovery+ är väl värt sina 79kr/mån. Kollar oxå mycket på ID TV genom Discovery+ just för att de handlar enkom om mord… ;)

Ska absolut kolla in den… :)
Discovery+ är väl värt sina 79kr/mån. Kollar oxå mycket på ID TV genom Discovery+ just för att de handlar enkom om mord… ;)
Jag håller med, jag har tagit bort Netflix och har bara Discovery+ kvar.
Kan man se ID TV i det abonnemanget ?

Finns de programmen med i tablån ?
När du går in på Discovery+, välj fliken ”kanaler” upptill och längre ner hittar du ”Investigation Discovery”.
Med 79kr abonnemanget, så kan du inte live streama, men välja vilka bland alla deras ”serier”. Rekommenderar: Evil lives here, The murder tapes” och ”The killer next to me”, men ALLA serier är bra.
Och inget är ”hitte på”.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp