Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad påverkar låneerbjudandet?

Någon som vet vad som avgör mest? Är det om man har för många ff som gör att man blir nekad lån eller är det antal krediter...alltså vad påverkar mest? Ska man försöka få ned krediterna till under 50% eller spelar det ingen roll då man har över 9 ff?
Är på gång att söka samlingslån men har 9 ff och har möjlighet att få ner en av krediterna till under 50%utnyttjande grad innan jag ansöker.Spelar det någon roll på mitt kreditbetyg om jag sänker utnyttjandegraden på en kredit till under50% då jag ändå har 9 ff?
UC store just nu 3,97 enligt min Ica och 4 enligt Kreddy.

Någon som vet vad som avgör mest? Är det om man har för många ff som gör att man blir nekad lån eller är det antal krediter...alltså vad påverkar mest? Ska man försöka få ned krediterna till under 50% eller spelar det ingen roll då man har över 9 ff?
Är på gång att söka samlingslån men har 9 ff och har möjlighet att få ner en av krediterna till under 50%utnyttjande grad innan jag ansöker.Spelar det någon roll på mitt kreditbetyg om jag sänker utnyttjandegraden på en kredit till under50% då jag ändå har 9 ff?
UC store just nu 3,97 enligt min Ica och 4 enligt Kreddy.
Det är inte bara ff som påverkar betyget men du bör vänta tills dina krediter har en nyttjandegrad under 50%, störst skillnad blir när du har under 20% i nyttjandegrad

Som Rufus säger, bedömningen gör inte på en komponent, det är många faktorer som räknas in i slutgiltigt besked.

Vissa banker har ju automatiskt svar och då är det enbart via uc. Sedan gör vissa manuella granskningar vilket ökar chanserna!

Hade 7 i ucscore feb 2020,runt 15 ff . Igår hade jag 1 kvar, score 0,3. I mitt fall hade förfrågningar stor betydelse.

Hade 7 i ucscore feb 2020,runt 15 ff . Igår hade jag 1 kvar, score 0,3. I mitt fall hade förfrågningar stor betydelse.
Har du krediter som minskat i nyttjandegrad sedan feb.?
Har du blancolån som minskat?
Har du avbetalningar typ billån som minskat?
Frågar detta för att hjälpa andra på forumet att förstå minskningen.

Krediter ner från 30000 till 0. Billån från 20 till 10. Blanco mindre än så pga av kass ränta

Krediter ner från 30000 till 0. Billån från 20 till 10. Blanco mindre än så pga av kass ränta
Minskningen på krediterna har mycket stor betydelse, har du dem kvar som nollade eller är dem avslutade?
Minskning på blancolån påverkar mindre än minskning av nyttjandegrad på krediter.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp