Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad säga som anledning till löneutmätning? Vill inte berätta sanningen

Vad kan man säga som anledning till att man har löneutmätning? Något som låter bättre än att man har spenderat och spelat eller gjort dåliga investeringar. Klarar inte att säga det till vissa människor.

Vad kan man säga som anledning till att man har löneutmätning? Något som låter bättre än att man har spenderat och spelat eller gjort dåliga investeringar. Klarar inte att säga det till vissa människor.
Jag tänker att det beror på vilken relation du har till dessa människor och varför dom behöver veta. Om det är vänner som inte är jättenära men där du ändå vill förklara en tight ekonomi så kanske det räcker med "pga olika omständigheter som jag inte riktigt vill/orkar prata om".

Jag tänker att det beror på vilken relation du har till dessa människor och varför dom behöver veta. Om det är vänner som inte är jättenära men där du ändå vill förklara en tight ekonomi så kanske det räcker med "pga olika omständigheter som jag inte riktigt vill/orkar prata om".
På något sätt känns det som att det väcker mer frågor. Till nära vänner och familj kommer jag förmodligen säga som det är, men tex på min mans jobb, det är ett litet företag så hans chef kommer få veta och kanske någon till.

Hög elräkning eller knepig investering. Pantsatt bostad från nån anhörig du ärvt. Gick i borgen för en person som inte skötte betalningarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp