• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad ser bäst ut på uc? Kreditkort eller lån?

dolce999

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 Januari 2023
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
7
Poäng
41
Om jag behöver 30.000,- i 2 månad. Hade ni tagit ett lån? Eller ett kreditkort? Vad ser bäst ut på uc? Och vilket krreikort hsde ni i såfall tagit.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Kom ihåg också att vissa "vanliga lån" registreras som krediter så var väldigt försiktig med vilka lån du söker. Läs gärna trådar här i forumet om en specifik långivare innan du söker så att du själv kan känna dig trygg och säker på att det inte registreras som en kredit. Alternativt ring eller mejla företaget i fråga och kolla med dom! Lycka till
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
592
Mottagna reaktioner
267
Poäng
447
Hur är dom? Va dom lätt att få lån hos? Har 0,6 hos uc.

Tar dom lönespecer eller beviljar på det dom ser på uc?
Bra men de har inte betalningsfri månad tyvärr, tror man får 0,5 lägre ränta om man går direkt vid de.
Ingen komplettering utan allt digitalt och snabba på utbetala :)
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Kreditkort är horribelt för UC. Privatlån isåfall
Är det inte så att högt/full utnyttjat kredikort är katstrof för betyget, men ett kreditkort som är outnyttjat eller väldigt lågt nyttjat kan vara positivt.
Min uc gick från 0,3, till 0,2 när jag skaffade Remember kreditkort, detta trots att de tog en full uc.
Kort är outnyttjat så vet inte vad som sker med betyget om jag skulle gå all in på det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp