• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad ska jag ta vägen, släppa allt

  • Trådstartare delgivningskvittot
  • Start datum

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 087
Mottagna reaktioner
6 675
Poäng
4 477
Inkasso intrum
Skulder där : bank.norwegian 135000 kr måste betalar in 15000 kr för kunna återkalla inkasso erbjudit mig
Inkasso Bank 6500 kr betalar in 2500
Kr fram till aug
Resursbank :11000 kr betalar in 1450 kr varje månad fram till feb 2020
Cashbuddy : 11000 kr betalar in 1450 kr fram till Feb 2020
Nordea Bank : 21000 kr betalar in 2000 kr fram till Feb . Har fått betalanings fri två samma bolog från intrum

inkasso Seva :39000 kr betalar in 2000 kr
Gothia inkasso 59000 kr måste betalar in 16000 kr för kunna återkalla ärande . Dom erbjudit mig
seilo inkasso 61000 kr fick kronofogden påminnelse i måndag . Har missat betalar in i feb månad . Ska egentligen betalar in 2000 kr varje månad

Vad ska Jag göra nu ??

1. Har du pratat med Sileo inkasso? De är väldigt bra att göra med! Ring på en gång och förklara din situation och fråga om de kan återkalla mot att du betalar en liten summa. Det är värt att försöka i alla fall!!!! Sen när det är gjort så kan du fråga om du kan betala lägre i månaden under en 6 månaders period, så hinner du bli klar med lånet i augusti!

2. Din skuld hos BN som ligger hos Intrum - hur mkt betalar du per månad? Jag skulle ha ringt Intrum och försökt få dem att återkalla mot en lägre summa. Hos Intrum är det lite lotteri beroende på vem man pratar med i kundtjänst, om man får bra hjälp, tyvärr. men värt ett försök så klart! Ta av dina sparpengar och betala till dem.

3. Gothia... samma sak, ring och be att de återkallar mot lägre summa, alternativt säg att du betalar hälften nu och hälften när du får lön.

4. Om jag räknat rätt så betalar du till 8 olika långivare! Men du betalar väldigt högt i månaden för en del där skulderna är relativt små! Mitt tips är att du ringer till ALLA och frågar om möjligheten att:
- sänka månadskostnaden (Gothia t ex brukar gå med på det)
- förlänga återbetalningstiden
- frysa räntan

Hade jag sparade pengar så skulle jag i första hand välja att komma ikapp med betalningar och betala det mest akuta så inget går till Kfm .

Om du börjar med punkt 4 så kan du göra en budget och se om du kan klara dig flytande fram till augusti när du börjar jobba heltid samt har ett lån mindre att betala på.

Vad har du för kreditbetyg på Uc?
Det bästa vore att ta ett samlingslån och betala bort flera stycken av dina lån som är under 20 000 kr, det skulle sänka din månadskostnad. Men med 3 anmärkningar om misskött kredit blir nog svårt! Om du ska försöka låna med Credit safe då måste du räkna på att du verkligen tjänar på det, alltså att dina månadskostnader för lån minskar när du tar ett nytt lån.

Hur många ff har du i Bisnode?
Om bara 9 månader så kommer dina månadskostnader för lån minska med ca 7500 kr, därför känns det surt att släppa till kfm. När dina anmärkningar försvunnit från Uc kan du söka samlingslån.
Anmälningar om misskött kredit syns inte på Bisnode och Credit Safe så du kan ev få till ett bättre lån utan Uc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Ärligt talat, detta verkar extremt rörigt. Vet hur det känns och i mitt fall blev det bättre både psykiskt och ekonomiskt av att släppa alla till kronofogden. Beror ju dock förstås på hur mycket kan tror sig lida av tre år med betalningsanmärkningar..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp