Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad syns i en Creditsafe upplysning?

Jag undrar vad man som aktör ser i en creditsafeupplysning? ser andra lån tagna via creditsafe?

Allt från inkomst underskott anmärkningar och score, givetvis har varje bolag säkert egen data som du ej ser ifall det skulle bli avslag.

Hej, jag har idag inga skulder hos kronofogden. De sista betalades av min skatteåterbäring. Men får fortfarande inget score på creditsafe utan står bara utmätningsförsök. Betyder det att jag inte kommer få något betyg på 3 år tack vare den utmätningen.

Mitt Kreddy sjönk med cirka 30% nu men att blivit helt skuldfri verkar inte haft någon effekt på creditsafe då alls.

Hej, jag har idag inga skulder hos kronofogden. De sista betalades av min skatteåterbäring. Men får fortfarande inget score på creditsafe utan står bara utmätningsförsök. Betyder det att jag inte kommer få något betyg på 3 år tack vare den utmätningen.

Mitt Kreddy sjönk med cirka 30% nu men att blivit helt skuldfri verkar inte haft någon effekt på creditsafe då alls.

Den anmärkningen sitter 3 år från den tillkom på alla upplysningar.. om det innebär något för om creditsafes sätt att räkna eller vägra räkna vet jag inte..

På creditsafe fick jag ett score med misslyckat utmätningsförsök. Det kanske är så att de tar lite tid innan du får ett score där, jag hade ivf medel i betyg där. Däremot när det gäller bisnode så kommer du inte få något score där förren utmätningsförsöket är borta.

Ok tack för svar, ja hoppas creditsafe ändrar då man nu är skuldfri (förutom personliga lån) å har en ok lön. Skulle vara skönt å kunna betala tillbaka ett av de personliga lånen nämligen. Förstår att själva anmärkningen sitter kvar i 3 år.

Hur ofta uppdateras creditsafe?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp