• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad tror ni är det bara ge upp allt till KF?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Stignich

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
20 September 2012
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Löneutmätning. Dom kollar även på om du har något värdefullt man kan utmäta. Hur ser din inkomst ut?

Okej! Innebär löneutmätning att dom tar kontakt med arbetsgivaren? Som du hör så har jag väldigt dålig koll. Vad händer med de skulder jag väljer att behålla?
Min lön är ca 35 000kr efter skatt.
 

Stignich

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
20 September 2012
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Med tanke på bolån antar jag du har lägenhet/fastighet? Jag försöker göra allt för att få till ett samlings lån just nu. Lösa det värsta innan för att få en dräglig månads betalning. Det är ohållbart om lånen går över månads inkomsten vid betalning det är väl är små lånen spårar ur.

Tyvärr är det mina föräldrar som tidigare hjälpt mig med det lånet. Så någon bostad äger jag inte :/
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Vid löneutmätning kan du inte välja att behålla vissa skulder, du har inte pengar över till att betala dom. Gå in på kfm sida så kan du räkna ut hur mycket av lönen du får behåll.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Okej! Innebär löneutmätning att dom tar kontakt med arbetsgivaren? Som du hör så har jag väldigt dålig koll. Vad händer med de skulder jag väljer att behålla?
Min lön är ca 35 000kr efter skatt.

Du fortsätter att betala på dom du vill behålla. Men det kommer du inte ha råd med!
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Arbetsgivaren kommer att få besked om att dom skall dra x kronor från din lön varje månad tills vidare. Dvs efter att utredning av inkomster och utgifter är klar. Arbetsgivaren i detta fall är lönekontoret.
 

Malaja74

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juli 2017
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Helt sjukt att man kan få låna så mycket pengar :( Sitter själv med skulder på 700000 kr :( Med 1 årsinkomst på typ 300000 :/ Har släppt allt sen flera månader tillbaka och min första löneutmätning blir denna månad! Känns faktiskt rätt så befriande, att slippa laga lån varje månad och ändå kunna leva! Kram på er alla kämpar <3
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Själv HOPPAS man att kunna ta lån på över 1 miljon för att sen betala kriminella individer och SEN släppa allt till KFM.
Ska bli så jävla skönt att efter 4 år kunna sova om nätterna. Shit vad jag längtar.
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
212
Poäng
397
Hej Stignich, jag är i precis i samma situation som du. Min lånelista är i princip en kopia på din. Jag har bara för 2 veckor sedan släppt allt. Precis som du resonerar i din målande blogg om skatteåterbäringen, så kommer nog varken du och jag "hinna" dit o även om vi gjorde det så skulle det troligtvis bara kraffsa på ytan. Jag är drygt 40 men hade nog varit där redan när jag var 30 om jag som 25 åring kunde kört 1000kr/snurret. Fattar precis tomheten, man sitter hålögd o bränt en massa utan att man ens fått nöjet att bränna på stan. Vet också om lögnerna som jag hade mot min partner. Jag orkade inte med mig själv pga av detta, lever själv nu. Det enda positiva är att på den nivån du o jag ligger o "harvar" på så borde vi rimligen ha chans på skuldsanering. Min skit är just nu på påminnelse/inkassonivån. Mina tankar gpr till dig, hörs vidare. Helmer
 

Jupiter500

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 Mars 2015
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Få ett samlinglån är nog tyvärr omöjligt, om du inte har stora tillgångar eller en bra och snäll borgenär.

Låter som de bästa är att släppa allt, ingen idé att spara ngt lån och betala av.

Sen ta till vara på de 2-3 månaderna innan löneutmätningen kommer igång att spara så mkt pengar som möjligt...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp