Vad tror ni om mina chanser? (Höja bolån)

Tänkte ansöka om höjning av mitt bolån hos SEB där ja har mitt nuvarande bolån på 1,03 miljoner till ca 1,3 miljoner(alltså en höjning på ca 270,000kr) så jag kan lösa en massa av dessa 20k lån många har på räntor på över 30% + några sms-lån. Bättre med 1,5% ränta istället för 35%+ ränta!

Inga anm., 6 UC förfrågningar senaste året (2st senaste månaden tyvärr på 20k st då ja höjde cash2you och cashbuddy)
Inkomst 2014: 440k, Underskott: 75k
Inkomst 2013: 385k, Underskott: 79k
Blanco som syns ca 110K (Ikano)

På Creditsafe hade ja "medel" kreditvärdighet förut men nu har ja plötsligt "hög"...borde ju spegla sej på likande sätt i UC, el?

Står på senaste UCn min "riskprognos" är 3% för anmärkning...100% är högst risk. Har ej MinUC så ser inte vad som står där just nu...

Fast anställd sedan 2006. Ogift, inga barn.

Lägenheten värd ca 1,7M kr (finare område i Sthlm) Liknande gick för 2,3M nyligen i samma närområde.

Man kan ju ha som delskäl att få ner räntan lite och ge intrycket att man ev tänker byta bank annars...

Nån som har erfarenhet el något bra tips el alternativ? Hur mkt vågar man höja? Ju mer ja kan klämma ut ju bättre utan att skrämma storbanken.

Får ja ca 150000kr skulle det vara bra å helt fri från Cashbuddy, Everyday+ å dess likar förutom Ikano-lånet kvar...men löser gärna det oxå om jag skulle få 250000 kr+

Lite rädd för underskottet men minskar ju å höjningen är ju till att lösa dessa dyra lån som banken fattar jag redan har + att dom har ju alltid lägenheten som säkerhet.

Tur är att inga SMS lån syns på SEB där lönen kommer in, men jag för jämt över lönen till Swedbank som jag betalar alla räkningar ifrån då dom är snabbare. Allt "skit" finns på Swedbank kontot...

Tacksam för kommentarer! :)

Du skulle fixat minuc, 3 var ju när dom tog senaste ucn, inte inklusive den, så du kan ha lite sämre nu.. har du 3% skulle jag inte vara särskilt orolig, testa med SBAB annars, du får väl 1.59 eller nåt sånt där.. dom värderar per telefon i många fall..

Tack, men ja hade 1,8% risk för några mån sen så den verkar inte röra sig så mkt, undrar om den är lika "bra" som min "Score" men får väl fixa MinUC innan... SEB värderade via telefon sist oxå, ställde bara lite frågor om skick osv. Hur mkt av lägenhetens värde får man låna nu? 85% el har dom sänkt?

Tack, men ja hade 1,8% risk för några mån sen så den verkar inte röra sig så mkt, undrar om den är lika "bra" som min "Score" men får väl fixa MinUC innan... SEB värderade via telefon sist oxå, ställde bara lite frågor om skick osv. Hur mkt av lägenhetens värde får man låna nu? 85% el har dom sänkt?
Ja 85% gäller fortfarande

Om banken säger nej med mina förutsättningar vart är bäst att vända sej för att få loss ca 200 tusen så man kan lösa alla skitkrediter på >35% ränta och sms-lån för att få kanske 4-7% ränta och bli av med å spärra sej från sms-lånen? Vilka är snällast/lättast? Nån med erfarenheter i samma sits som jag? En storbank kanske går me på ta över stora samlingslånet senare.

Tänkte vänta lite med storbanken (om ja klarar det) för just i dec ser jag några förfrågningar och avslutade krediter försvinner som än syns.

Förresten när man har bostaden som säkerhet borde väl storbanken döma snällare? Är ju inget blancolån man söker utan säkerhet!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp