• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Var kan jag öppna ett bankkonto utan att en UC tas?

bankortet

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Oktober 2020
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Kortet ska enligt reglerna kunna betalas med i butik och på internet, så det måste vara ett s k debetkort, d v s exempelvis Visa utan kredit.
Jag vet att några banker har ett visa electron, som går att handla på nätet osv, men som ej går i allla butiker, då dessa ej är direkt uppkopplade.

Sedan har dom ett vanligt bankkort utan kredit som också är debit, men fungerar på alla butiker och internet. Detta vill jag ha, men tror dom kan neka mig?:/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

bankortet

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Oktober 2020
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
För er information! Jag sökte och fick godkänt nu! :) tack för hjälpen
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Blev nekad av både Ica Banken och Länsförsäkringar så den där paragrafen hjälper inte mycket, dom gör som dom vill ändå.
Båda tog en UC, LF informerade iaf att ett mikro UC skulle tas, Ica Banken informerade inget om det och tog en full.
Blev du nekad banktjänster/debetkort? Att de kan ta UC regleras inte av den nya lagen, de kan de få göra, men de får inte neka p g a betalningsanmärkningar, skuldsaldo hos KFM, så i praktiken har de inte så stor nytta av UC. Det är i princip enbart om du begått brott mot den banken som du söker i som de kan neka.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Blev du nekad banktjänster/debetkort? Att de kan ta UC regleras inte av den nya lagen, de kan de få göra, men de får inte neka p g a betalningsanmärkningar, skuldsaldo hos KFM, så i praktiken har de inte så stor nytta av UC. Det är i princip enbart om du begått brott mot den banken som du söker i som de kan neka.
Det var bara ett debetkort och ett konto att föra in lönen på.
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Skaffa revolut! Du får både ett kort och en bank som är baserad utomlands så då slipper man utmätning och allt sånt som svensk trassel har med att göra :)
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
R
Skaffa revolut! Du får både ett kort och en bank som är baserad utomlands så då slipper man utmätning och allt sånt som svensk trassel har med att göra :)
Revoluts svenska kunder omplaceras till Litauen nu i och med brexit och tillhör inte längre den brittiska banken. Innebär väl att kronofogden kan utmäta pengar där framöver vad jag förstått.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp