Man får även inte glömma att en skuld från CSN innebär en anmärkning så fort den hamnar hos KFM.
Vilket var anledningen till att jag började ta skitlån.
Korrekt - nästan. Det är en anmärkning, men om det är den enda man fått och den betalas direkt så sekretessmarkeras den. Så är det med de allra flesta skulder till staten, det har snackats om att ändra på det, men det var nog innan valet och nya regeringen har nog fullt upp med annat.
Nu är det ju inte ett politiskt forum, men jag skulle påstå att dom har fullt upp med att hålla ( MP ) i schack, ge dom poster som bara är en titel (vice statsminister) och sen prestentera ny bostadspolitik utan att bostadsministern får vara med.Med att göra ingenting isåfall. Man har på ett år inte ens varit nära att infria ett enda av sina viktigaste vallöften. Hur som helst... Om man betalar av på CSN så får man nog inte så ofta problem bara en gång, det är återkommande och därav får man ju även flera anmärkningar. Folk som har svårt ekonomiskt har det ofta över längre tid om inte hela livet.
Och vem får lån under skuldsanering??? Torde väl vara stört omöjligt!!?Nu är det ju inte ett politiskt forum, men jag skulle påstå att dom har fullt upp med att hålla ( MP ) i schack, ge dom poster som bara är en titel (vice statsminister) och sen prestentera ny bostadspolitik utan att bostadsministern får vara med.
Jo det är korrekt, jag ser som jag nämnt många case där folk haft problem länge länge. Det sorgliga är att många av dom som får skuldsanering som jag också ser, lär sig absolut inte någonting av det.. Det är inte helt sällsynt att jag ser skuldsaneringspersoner som har pågående löneutmätningar eller i alla fall skulder för indrivning..
Lasseman menar nog "personer som haft skuldsanering", men som trots det inte lärt sig...Och vem får lån under skuldsanering??? Torde väl vara stört omöjligt!!?
Lasseman menar nog "personer som haft skuldsanering", men som trots det inte lärt sig...
Lasseman jag kan inte förstå hur det ens kan vara möjligt att få lån när man har skuldsanering om det nu är så vilken typ av lån är det där långivaren inte uppmärksammar detta? Menar du alltså att det är möjligt under pågående skuldsanering och långivarna inte kollar detta, om det är smslån eller blanco syns inte detta på kreditupplysningen? Vem lägger man "skulden" på om vi nu pratar om detta långivaren som beviljar under/efter skuldsanering eller låntagaren som trillat dit igen? Det är djupt tragiskt att det förekommer och kan man inte på något sätt komma åt långivare som beviljar lån hos personer som redan ligger på botten?