• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Varning för Rocker!

Hemmavid

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
8 November 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Jag har en kredit på 40k hos Rocker.

Jag betalade dock in hela kapitalbeloppet och ville stänga krediten.
Döm min förvåning när de sa att jag hade 4770kr kvar att betala, i ränta? Har bett om en förklaring till hur de räknar, men får ingen.

Det är dock inte allt.
Tog en titt på min UC och då ser jag att Rocker har rapporterat in en övertrassering på nästan 18k, trots att den tillgängliga krediten ALDRIG varit överskriden! De verkar rapportera i totalskulden inkl ränta till UC. Alltså den summa man skulle betala om man följde avbetalningsplanen. Behöver jag nämna att min UC scoring rasat pga Rocker??
Har inte fått något svar här heller trots flera samtal och meddelanden till dem. De vägrar erkänna att de gör fel!

Så en riktigt STOR VARNING för ROCKER!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Taibla

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Mars 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag har en kredit på 40k hos Rocker.

Jag betalade dock in hela kapitalbeloppet och ville stänga krediten.
Döm min förvåning när de sa att jag hade 4770kr kvar att betala, i ränta? Har bett om en förklaring till hur de räknar, men får ingen.

Det är dock inte allt.
Tog en titt på min UC och då ser jag att Rocker har rapporterat in en övertrassering på nästan 18k, trots att den tillgängliga krediten ALDRIG varit överskriden! De verkar rapportera i totalskulden inkl ränta till UC. Alltså den summa man skulle betala om man följde avbetalningsplanen. Behöver jag nämna att min UC scoring rasat pga Rocker??
Har inte fått något svar här heller trots flera samtal och meddelanden till dem. De vägrar erkänna att de gör fel!

Så en riktigt STOR VARNING för ROCKER!!
Men herregud! Rocker är ett svinbolag, låna aldrig hos dom, stor varning!! En kompis blev oxå blåst o en UC utan anledning fast allt var betalt!! Anmäl dom !!! Tina B
 

Hemmavid

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
8 November 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Skam den som ger sig.

Jag fick till slut rätt mot Rocker!

Min UC har de rättat till. De hade gjort fel.
Samt även räknat fel på räntan, så nu är 4k på väg tillbaka till mitt konto.

Men fick gå via UC för att uppgifterna skulle rättas till.
 

niclin

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
20 September 2011
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Inte förvånad, Rocker har aldrig varit seriösa enligt mig..
Jag har en kredit på 40k hos Rocker.

Jag betalade dock in hela kapitalbeloppet och ville stänga krediten.
Döm min förvåning när de sa att jag hade 4770kr kvar att betala, i ränta? Har bett om en förklaring till hur de räknar, men får ingen.

Det är dock inte allt.
Tog en titt på min UC och då ser jag att Rocker har rapporterat in en övertrassering på nästan 18k, trots att den tillgängliga krediten ALDRIG varit överskriden! De verkar rapportera i totalskulden inkl ränta till UC. Alltså den summa man skulle betala om man följde avbetalningsplanen. Behöver jag nämna att min UC scoring rasat pga Rocker??
Har inte fått något svar här heller trots flera samtal och meddelanden till dem. De vägrar erkänna att de gör fel!

Så en riktigt STOR VARNING för ROCKER!!
vad hade du för förutsättningar när du blev beviljad 40 000 hos rocker ? Är dom lätta att få det högsta kreditbeloppet hos ?
 

niclin

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
20 September 2011
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Är det svårt att få högsta beloppet hos rocker ? Vad har ni som blivit beviljade haft för förutsättningar ? Jag behöver en tillfällig kredit innan jag samlar mina lån
 

Henke054

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Vore intressant höra era förutsättningar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp