• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vart kan man ta lån

jeppe0009

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har nyligen tagit ett lån på 350 tusen kr. Jag tänker köpa en båt men jag behöver ytterligare 200 tusen kronor.Jag har tagit det första lånet via lendo. någon som vet vart man ska vända sig för att kunna få de beloppet. Har endast 1 UC
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
När tog du första lånet? Kollar man på tidigare trådar om just detta så vore det nog att föredra om du väntar åtminstone 3-6 månader mellan ansökningar för att banker inte ska dra öronen åt sig eftersom att dom ser när din senaste ansökan är gjord. Sen vet jag inte exakt var den magiska gränsen ligger tills det "går" att ansöka igen men det är min uppfattning. Sen om du använder dig utav Lendo eller Advisa efter det har nog ingen större betydelse.
 

jeppe0009

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag fick 3 erbjudanden 2 på 350 en på 75. detta va för 2 veckor sen men nu behöver jag lite mer pengar.. för att köpa de jag vill ha. Kan jag ansöka andra erbjudandet?
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Du menar om du kan ta erbjudandet på 75k? Så tror jag inte att det går tyvärr, om du redan har tagit erbjudandet på 350k. Tror man bara får välja ett av erbjudandena man får från Lendo.
 

jeppe0009

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det vet jag. tänker ifall de finns någon annanstans jag kan ansöka...
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Håller med ovanstående användare att vänta så länge man kan, minst 30 dagar men givetvis bättre att vänta några månader istället.

Intressant dock eftersom Lendo säger att erbjudande finns i 30 dagar. Jag ansökte slutet av November och tog ett samlingslån. När jag skulle söka igen nu i fredags och gick in på Lendo för att söka testade jag att logga in och såg mitt erbjudande ligga kvar där trots att mer än 30 dagar har gått vilket är märkligt. Som att gamla ansökan inte gått ur helt vilket avskrämde mig.

Då sökte jag istället från Zmarta.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Det vet jag. tänker ifall de finns någon annanstans jag kan ansöka...
Ja det är isåfall om du söker det beloppet eller det belopp du behöver men som sagt, jag skulle väntat för att öka chanserna. Som Dukemo skrev, ett bra alternativ kan vara att göra din nästa ansökan via t.ex Zmarta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp