Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Vet inte vad jag ska göra.

Kunnig medlem
Poäng: 337
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
169
Poäng
337
Hej!

Jag har spanat runt i detta forum i mer än ett år men inte blivit medlem fören idag.
Jag skriver detta för att jag har ingen annan att prata med. Har så mycket skulder att mitt psyke börjar få slut på energi. Min partner vet inte om hur mycket jag har men nu har jag kommit till en punkt där jag inte kan dölja det mer och har inte råd att betala av månadsbetalningarna heller.

för tillfället har jag skulder på 1.1 miljoner. Det är så sjukt att jag har tappat kontrollen totalt över ekonomin. Har 960k delat på 4 lån och så har jag 130k på många krediter.
Har 5ff och kreditbetyget är 11.1, 420kr/år. Får inga mer lån då jag är överbelånad.

sitter idag och funderar på om jag ska berätta för min partner och hur hon kommer reagera. Hon är känslig av sig och hatar samtidigt skulder. Jag har hållit denna hemlighet i 5 år nu och orkar inte mer. Den här stora tyngden man har på axlarna är så extremt utmattande. Ska jag berätta? Kommer hon lämna mig och ta våran son? Kommer familjen få veta? Frågorna är så många och tankar om att ta mitt liv börjar åka runt i huvudet. Är på jobbet nu och känner mig så illamående att jag vill kräkas pga detta. Kan inte riskera att släppa allt för då kommer breven och hon får veta det den vägen :(

Tjenare, andas.
Varit i samma sits, är i samma sits.
5 år, sjukt höga skulder. Allt i hemlighet. Har berättat, dotter och sambo är kvar. Men satan vad skönt det var att äntligen berätta även om det är ett sjukt svek att hålla något sånt hemligt.
Vill du ringa mig och snacka lite hör av dig på dm, har som sagt gått igenom samma sak. Såg nästan ut som jag hade skrivit ditt inlägg själv!

Hej!

Jag har spanat runt i detta forum i mer än ett år men inte blivit medlem fören idag.
Jag skriver detta för att jag har ingen annan att prata med. Har så mycket skulder att mitt psyke börjar få slut på energi. Min partner vet inte om hur mycket jag har men nu har jag kommit till en punkt där jag inte kan dölja det mer och har inte råd att betala av månadsbetalningarna heller.

för tillfället har jag skulder på 1.1 miljoner. Det är så sjukt att jag har tappat kontrollen totalt över ekonomin. Har 960k delat på 4 lån och så har jag 130k på många krediter.
Har 5ff och kreditbetyget är 11.1, 420kr/år. Får inga mer lån då jag är överbelånad.

sitter idag och funderar på om jag ska berätta för min partner och hur hon kommer reagera. Hon är känslig av sig och hatar samtidigt skulder. Jag har hållit denna hemlighet i 5 år nu och orkar inte mer. Den här stora tyngden man har på axlarna är så extremt utmattande. Ska jag berätta? Kommer hon lämna mig och ta våran son? Kommer familjen få veta? Frågorna är så många och tankar om att ta mitt liv börjar åka runt i huvudet. Är på jobbet nu och känner mig så illamående att jag vill kräkas pga detta. Kan inte riskera att släppa allt för då kommer breven och hon får veta det den vägen :(ä

Hej!

sitter idag och funderar på om jag ska berätta för min partner och hur hon kommer reagera. Hon är känslig av sig och hatar samtidigt skulder. Jag har hållit denna hemlighet i 5 år nu och orkar inte mer. Den här stora tyngden man har på axlarna är så extremt utmattande. Ska jag berätta? Kommer hon lämna mig och ta våran son? Kommer familjen få veta? Frågorna är så många och tankar om att ta mitt liv börjar åka runt i huvudet. Är på jobbet nu och känner mig så illamående att jag vill kräkas pga detta. Kan inte riskera att släppa allt för då kommer breven och hon får veta det den vägen :(
Är i samma sits. Vet exakt hur du känner dig. Hur har skulderna uppkommit? Spel? För min del överkonsumtion. Cirka 800.000 kr i skuld och min sambo är ovetandes.

Tack för ni att förstår mig och inte dömmer mig. Skulderna är ifrån daytrading via aktiehandel och även konsumtion. Vad ska man göra är frågan? Berätta för frugan? Att hålla skulderna hemligt tar mer på en än själva skulderna känns det som.

Berätta! Tro mig en sån sten kommer att släppa sen får ni lösa det därifrån tillsammans.
Men berätta allt på en gång så att du inte förskönar det för att komma en andra gång sen blir inte bra

Tack för ni att förstår mig och inte dömmer mig. Skulderna är ifrån daytrading via aktiehandel och även konsumtion. Vad ska man göra är frågan? Berätta för frugan? Att hålla skulderna hemligt tar mer på en än själva skulderna känns det som.
Vad som hjälper mig när jag får panik, är att strukturera upp det. Få koll på exakt hur mycket som kommer in och ut varje månad. Tänker att det kan underlätta även om du beslutar dig för att berätta -det kan vara lättare att ta emot om du har en ”plan” på vilka alternativ du har att lösa situationen (även om det främsta alternativet skulle visa sig vara Kronofogden). Då visar du också att du försöker ta ansvar för sitauationen så långt du kan.

Lycka till.

Känner också igen mig väldigt mycket. Har runt 900 K i skulder och hon vet inte alls hur mycket det rör sig om. Och hon är också "känslig" och jag feg/konflikträdd så jag kommer nog inte riktigt "våga" lägga alla korten på bordet om det kan undvikas. Funderade ett tag på skuldsanering, men då skulle det nog vara ännu svårare att mörka även om vi inte har delad ekonomi. Inte minst om vi bestämmer oss för att göra något (ekonomiskt kopplat) tillsammans någon gång.

För min del jobbar jag (lite i "hemlighet") på med att få rätsida på eländet. Har lyckas lägga om, blivit av med alla dyra krediter osv så det går framåt. Men vet hur tufft det är när man inte har möjlighet att ta samlingslån osv för att lägga om till bättre. Om du har möjlighet att sälja och jobba extra vore det ju guld, men också enklare sagt än gjort förstås

Känner också igen mig väldigt mycket. Har runt 900 K i skulder och hon vet inte alls hur mycket det rör sig om. Och hon är också "känslig" och jag feg/konflikträdd så jag kommer nog inte riktigt "våga" lägga alla korten på bordet om det kan undvikas. Funderade ett tag på skuldsanering, men då skulle det nog vara ännu svårare att mörka även om vi inte har delad ekonomi. Inte minst om vi bestämmer oss för att göra något (ekonomiskt kopplat) tillsammans någon gång.

För min del jobbar jag (lite i "hemlighet") på med att få rätsida på eländet. Har lyckas lägga om, blivit av med alla dyra krediter osv så det går framåt. Men vet hur tufft det är när man inte har möjlighet att ta samlingslån osv för att lägga om till bättre. Om du har möjlighet att sälja och jobba extra vore det ju guld, men också enklare sagt än gjort förstås

Det påverkar så mycket mer när hon är känslig för då kommer hon fortsätta att må dåligt över vad jag har gjort och övertänka det hela i en evighet även om hon accepterar det hela. Har du funderat på att erkänna?

Det påverkar så mycket mer när hon är känslig för då kommer hon fortsätta att må dåligt över vad jag har gjort och övertänka det hela i en evighet även om hon accepterar det hela. Har du funderat på att erkänna?
Det värsta är inte att få reda på att ens partner är skuldsatt utan att man ljugit och undanhållit det månad in och månad ut, år ut och år in. Det sveket är svårt att komma över och det spelar ingen roll om man är känslig eller inte.

Så ja när man väl berättar så får man räkna med att det andra blir arg, ledsen, besviken etc. Har inget med känslighet att göra. Fullkomligt normala reaktioner.

Hoppas du tar mod till dig och berättar. För hennes skull och din egen.

Jag tror det handlar väldigt mycket om hur mycket er ekonomi är intrigerad. Alltså egentligen hur mycket dina skulder drabbar din sambo (eller riskerar att drabba). Själv är jag för närvarande mest inställd på att lösa den mest akuta situationen. Och det beror väldigt mycket på att jag har svårt att ta "konflikter", att göra henne orolig och ledsen. Jag förstår precis hur du menar. Då fortsätter jag hellre låtsas som om allt är OK och typ betalar all mat (hon har två barn i äldre tonåren så det går mycket mat, typ 6000 i månader lägger jag nog fast jag tjänar betydligt sämre...), fast jag egentligen skulle behöva en stor del av de pengarna till att betala ner lån.

Samtidigt är jag inget bra föredöme. Jag har sett ganska många här genom åren med liknande problem. Och typ alla berättar att det har varit väldigt skönt och bra att äntligen berätta. Och som Athena skriver ovan kan det ju också kännas som ett svårt svek att man inte har berättat. Tilliten kan definitivt skadas. I mitt fall har jag berättat att jag har en hel del lån, men inte totalt hur mycket. Svävar lite kring det och kämpar på för att få ner dem.

Det värsta är inte att få reda på att ens partner är skuldsatt utan att man ljugit och undanhållit det månad in och månad ut, år ut och år in. Det sveket är svårt att komma över och det spelar ingen roll om man är känslig eller inte.

Så ja när man väl berättar så får man räkna med att det andra blir arg, ledsen, besviken etc. Har inget med känslighet att göra. Fullkomligt normala reaktioner.

Hoppas du tar mod till dig och berättar. För hennes skull och din egen.
Jo det förstår jag menar bara att hon är en sån s
Jag tror det handlar väldigt mycket om hur mycket er ekonomi är intrigerad. Alltså egentligen hur mycket dina skulder drabbar din sambo (eller riskerar att drabba). Själv är jag för närvarande mest inställd på att lösa den mest akuta situationen. Och det beror väldigt mycket på att jag har svårt att ta "konflikter", att göra henne orolig och ledsen. Jag förstår precis hur du menar. Då fortsätter jag hellre låtsas som om allt är OK och typ betalar all mat (hon har två barn i äldre tonåren så det går mycket mat, typ 6000 i månader lägger jag nog fast jag tjänar betydligt sämre...), fast jag egentligen skulle behöva en stor del av de pengarna till att betala ner lån.

Samtidigt är jag inget bra föredöme. Jag har sett ganska många här genom åren med liknande problem. Och typ alla berättar att det har varit väldigt skönt och bra att äntligen berätta. Och som Athena skriver ovan kan det ju också kännas som ett svårt svek att man inte har berättat. Tilliten kan definitivt skadas. I mitt fall har jag berättat att jag har en hel del lån, men inte totalt hur mycket. Svävar lite kring det och kämpar på för att få ner dem.
jag förstod vad athena menade och det jag menade var att hon ältar väldigt länge på ”problem”. En gång blev hon återbetalningsskyldig 15.000 för att hon angett fel årsinkomst hos försäkringskassan. Jag sa att jag hjälper henne betala 5000kr i månaden och sen är det löst. Men ändå så kunde hon inte sova o mådde dåligt över det. Tänker bara hur mycket skada detta gör om jag droppar bomben på henne att jag har så mycket skulder. Just nu vet jag inte vad jag vill göra men känner att jag vill berätta för att jag inte orkar mer. Är ärlig med allt egentligen förutom detta och det gör så ont att ljuga varje dag.

Ja fast du överanalyserar själv och har redan förutsatt och tror dig veta hur hon ska reagera. Vad jag läst här inne så är det många som erkänt för partner att dom är skuldsatta, spelmissbruk etc själv överanalyserat sönder vad som kan gå fel, tänk om och själva tänkt värsta scenariot. Då har det inte ens hänt än och man har inte ens berättat. Du ältar ju själv om du ska berätta eller inte, hennes eventuella reaktion, att hon inte klarar det för hon är "känslig".

Du lägger på din partner att hon ev inte ska fixa det och du ger inte henne en chans att visa att tillsammans med dig så fixar ni det tillsammans.

Skadan är redan skedd. Genom att du undanhåller detta för din sambo och att du mår väldigt dåligt över det du gjort.

Ta även hjälp av skuld och budgetrådgivaren i kommunen.

Som alla andra säger, du är inte ensam och jag vet hur svårt det är att berätta.

Jag väntade drygt 3 år med att berätta hela historien för henne och det sved ordentligt men vi är ett fortfarande ett par.

Jag förstår absolut dom som är rädda för att berätta; i mitt fall inser jag dock att när jag var van att ljuga om ekonomin så blev jag även van att ljuga om andra saker i vår relation. Idag knatar jag på trots att det har tagit hårt på vår releation, vi tar en dag i taget och det finns dagar då det slängs tillbaka i mitt ansikte men det är bara att kämpa vidare.

(Missförstå mig inte som att jag på något sätt attackerar ditt agerande @Gaston , jag respekterar helt ditt val att jobba på och lösa det på egen hand, eller åtminstone se till så att verkligheten matchar historian som hon känner till. Jag lider bara med dig för jag vet att det känns på axlarna vissa dagar, hur tuffa vi lånetorskar än är. ;) )

Oavsett allt, det blir bättre. Jag har hittat ett inre lugn och stressar betydligt mindre över allt; inte bara gällande ekonomin. Detta tror jag till en del kommer ifrån att inte längre gå runt och hålla en fasad uppe konstant vilket i mitt fall blev som ett heltidsjobb.

Vill innerligt tacka alla som har svarat. Känns redan bättre av att bara berätta för er och höra era historier. Har gått runt i 5 år och dolt detta utan att en kotte vet om det och nu när jag får skriva ner ALLT så känns det bättre. Som Dukemo skrev så är det fan (ursäkta) ett heltidsjobb att bara hålla fasaden uppe. Den här ångesten som kommer varje gång min fru vill ”prata om en grej” och det första som kommer upp i huvudet är om jag blivit påkommen. Den dagen jag blir skuldfri, om jag blir det så kommer jag aldrig använda lånade pengar :/

Vet precis hur det där känns.. Att undvika och styra om samtalet så fort det blir något snack om pengar, bli stressad om det kommer någon lånereklam, bli kallsvettig när hon bad mig att köpa något till henne när jag i stunder inte hade en krona kvar och det var halva månaden kvar med maxade kreditkort, åh vad det tog på krafterna..

Min flickvän ställde mig mot väggen då hon till slut kunde se igenom mina lögner. Min familj skrev jag dock ett ordentligt mail till och skrev sedan ett sms och sa: "Jag har skickat ett mail till er om en sak som jag har gått runt och burit på länge, jag är frisk och det är inget sådant men jag har något jag måste berätta för er. Ni får gärna ta första kontakten på mail innan jag är redo att prata i person om det".

Förstår att det blir svårt att göra så mot sambon men du kanske kan hitta på något sätt som inte är så rakt på.

Berätta, lovar att det är värt det. Istället för stt smyga och vara orolig varje dag att sanningen kommer fram, har vart i samma sits tills för 1 år sedan, höll på att fippla med skulderna i ca 7 år innan jag berättade för sambon. Alla gånger man varit först till brevlådan för att dölja brev, bara en sån sak.

Nu har jag löneutmätning och 1.5 milj i skulder. Hoppas på skuldsanering, skönt att slippa ljuga samt att veta vad som kommer in/ut varje månad.

Vet precis hur det där känns.. Att undvika och styra om samtalet så fort det blir något snack om pengar, bli stressad om det kommer någon lånereklam, bli kallsvettig när hon bad mig att köpa något till henne när jag i stunder inte hade en krona kvar och det var halva månaden kvar med maxade kreditkort, åh vad det tog på krafterna..

Min flickvän ställde mig mot väggen då hon till slut kunde se igenom mina lögner. Min familj skrev jag dock ett ordentligt mail till och skrev sedan ett sms och sa: "Jag har skickat ett mail till er om en sak som jag har gått runt och burit på länge, jag är frisk och det är inget sådant men jag har något jag måste berätta för er. Ni får gärna ta första kontakten på mail innan jag är redo att prata i person om det".

Förstår att det blir svårt att göra så mot sambon men du kanske kan hitta på något sätt som inte är så rakt på.
Känner igen mig med lånereklamen. Värst var en period förra sommaren när hon jämt kollade på lyxfällan och det vred i magen på mig varje gång hon kommenterade händelserna under programmet. En gång så stängde hon av tvn och sa ”så hemskt att man kan ha så mycket skulder. Jag hoppas att du inte döljer något sånt för mig”. Jag stod där som ett fån och tankarna rusade i 120.
Hur reagerade din partner när du berättade och hur gick ni vidare därifrån?

Gör de svåra valen och uppoffringarna. Gör en realistisk plan, följ den. Det är bara pengar, inte som att du mördat någon.

Känner igen mig med lånereklamen. Värst var en period förra sommaren när hon jämt kollade på lyxfällan och det vred i magen på mig varje gång hon kommenterade händelserna under programmet. En gång så stängde hon av tvn och sa ”så hemskt att man kan ha så mycket skulder. Jag hoppas att du inte döljer något sånt för mig”. Jag stod där som ett fån och tankarna rusade i 120.
Hur reagerade din partner när du berättade och hur gick ni vidare därifrån?

Jag kan känna paniken inom mig utifrån det där..

Hon reagerade hårt och skrikande till en början och ville lämna mig vilket jag inte ens försökte stoppa då jag i början av relationen faktiskt berättade men endast 20% av sanningen om vi säger så. Det blev bättre när jag visade att jag hade en plan, jag gav full insyn i min ekonomi och jag började bearbeta huvudproblemet och går sedan December på möten varannan vecka (spelmissbruk). Ett av hennes krav var också att jag berättar för min familj vilket jag gjorde samma kväll.

Idag ungefär 10 månader senare är läget bra men ibland så blir jag påmind. Om vi bråkar om något helt annat kan hon tyvärr ibland använda det som ett vapen mot mig vilket känns.. oerhört sårande. Jag har förklarat för henne att hon inte kan säga något till mig som jag inte har sagt till mig själv i spegeln tusen gånger men att det gör ont när hon gör så.

Det har blivit bättre med tiden och jag är tacksam för att hon fortfarande är med mig. Hon har även hjälpt mig ekonomiskt med 1/5 av min skuld som jag aggressivt amorterar till henne varje månad vilket är guld värt.

Jag vill lägga alla korten på bordet idag men det som hindrar mig är att på fredag är det våran 5 årsdag och vi ska iväg till storstan (bo på hotell, äta gott etc). Tänkte först berätta nästa vecka men nu blir jag osäker om jag ska berätta idag istället? Usch vad jobbigt.

Att prokrastinera är ju sällan att rekommendera, men jag tycker gott du kan vänta några dagar. Det gör ju ingen större skillnad egentligen och du får både lite mer tid att förbereda så det blir så bra som möjligt och få ha ett mysigt 5-årsfirande. Om det nu inte är så jobbigt att bära på (kan ju vara det när man väl har bestämt sig) att det snarare blir destruktivt för dig att bära på. Lycka till oavsett.

Att prokrastinera är ju sällan att rekommendera, men jag tycker gott du kan vänta några dagar. Det gör ju ingen större skillnad egentligen och du får både lite mer tid att förbereda så det blir så bra som möjligt och få ha ett mysigt 5-årsfirande. Om det nu inte är så jobbigt att bära på (kan ju vara det när man väl har bestämt sig) att det snarare blir destruktivt för dig att bära på. Lycka till oavset

Att prokrastinera är ju sällan att rekommendera, men jag tycker gott du kan vänta några dagar. Det gör ju ingen större skillnad egentligen och du får både lite mer tid att förbereda så det blir så bra som möjligt och få ha ett mysigt 5-årsfirande. Om det nu inte är så jobbigt att bära på (kan ju vara det när man väl har bestämt sig) att det snarare blir destruktivt för dig att bära på. Lycka till oavsett.
Jag håller med dig, känns mycket jobbigare nu när jag planerar att berätta närmaste dagarna. Vill bara få ut det och ta smällen känns det som. Ska vänta tills måndag och håller er uppdaterade om hur det har gått efteråt. Tänker att det kanske ger mod till andra som velat berätta men inte vågat.

Jag håller med dig, känns mycket jobbigare nu när jag planerar att berätta närmaste dagarna. Vill bara få ut det och ta smällen känns det som. Ska vänta tills måndag och håller er uppdaterade om hur det har gått efteråt. Tänker att det kanske ger mod till andra som velat berätta men inte vågat.

Vi som är skuldsatta bär ofta på så mycket skam och skuldkänslor och att bära det själv är tungt. Jag har ingen partner som jag behövde berätta för men så skönt det var att berätta för mina två närmaste vänner. Så mycket kärlek, omtanke och förståelse jag fick att jag önskar att jag berättat långt tidigare.

Njut av 5 års firandet i helgen och grattis till 5 år tillsammans.

Vi som är skuldsatta bär ofta på så mycket skam och skuldkänslor och att bära det själv är tungt. Jag har ingen partner som jag behövde berätta för men så skönt det var att berätta för mina två närmaste vänner. Så mycket kärlek, omtanke och förståelse jag fick att jag önskar att jag berättat långt tidigare.

Njut av 5 års firandet i helgen och grattis till 5 år tillsammans.
Tack så mycket! Tack alla för all stöd ❤️

Du behöver lägga alla korten på bordet hur jobbigt det än känns för dig. Tror du kommer känna en sådan lättnad efter det. Är det riktig kärlek så kommer hon att stanna och stötta dig i allt detta.
För din egen skull så behöver du berätta för henne själv innan hon får reda på det på annat sett.
Lycka till.

Förstår exakt hur du känner, varit i liknande situation. "Hann" inte berätta utan blev avslöjad, inget att rekommendera. Berätta själv och ALLT. I mitt fall, i den akuta vreden som naturligtvis partnern fick klarade jag inte att få ur mig allt, istället har det fått komma lite pö om pö och det är nog sämre. Lycka till

Oj oj.. vi är sååå många som gått i dina skor och funderat vad vi ska ta oss till..
Det enda jag ångrar är att jag inte berättade tidigare.
Med det sagt, fira i helgen och släpp bomben till veckan, så hade jag gjort (och så gjorde jag).

Förstår exakt hur du känner, varit i liknande situation. "Hann" inte berätta utan blev avslöjad, inget att rekommendera. Berätta själv och ALLT. I mitt fall, i den akuta vreden som naturligtvis partnern fick klarade jag inte att få ur mig allt, istället har det fått komma lite pö om pö och det är nog sämre. Lycka till
Jag ska berätta allt på måndag. Känns redan lättare i hjärtat nu när jag har bestämt mig att berätta så om detta går vägen, dvs hon stannar o stöttar mig så tror jag att jag kommer må mycket bättre och även mer motiverad att göra något åt skulderna. Wish me luck

Jag ska berätta allt på måndag. Känns redan lättare i hjärtat nu när jag har bestämt mig att berätta så om detta går vägen, dvs hon stannar o stöttar mig så tror jag att jag kommer må mycket bättre och även mer motiverad att göra något åt skulderna. Wish me luck
Förstår att det känns superläskigt, att du fasar för vad som komma skall, hur hon ska reagera, vad kommer hända etc etc. Oavsett vad som kommer hända så kommer du känner dig fri efteråt.
När du har berättat så blir du en Modigkanin :) Önskar dig lycka till och att allt löses på bästa sätt.

daytrading. Är inte det typ som spel/betting? Låter nästan som det om man kan förlora så mycke pengar

daytrading. Är inte det typ som spel/betting? Låter nästan som det om man kan förlora så mycke pengar

Joe, nätbankerna avanza och nordnet har utvecklat apparna väldigt mycket så det mest ser ut som spelsidor numera. Trist att de lockas fånga in folk i det men annars hade ju spelbolagen fått pengarna istället så problemen för folk därute är densamma att de besitter små speldjävular inom sig.

Vi har flera i vår spelmissbrukare grupp som förlorat allt och skuldsatt sig till insolvens pga daytrading. Går väldigt fort att tjäna stora pengar (dopamin kick) och lika fort att sätta sig ordentligt i skiten. I princip ingen skillnad mot vanligt spelmissbruk, samma kickar, samma konsekvenser

Hoppas du haft en underbar helg med din partner och att allt går bra idag när du ska berätta. <3

Vi har flera i vår spelmissbrukare grupp som förlorat allt och skuldsatt sig till insolvens pga daytrading. Går väldigt fort att tjäna stora pengar (dopamin kick) och lika fort att sätta sig ordentligt i skiten. I princip ingen skillnad mot vanligt spelmissbruk, samma kickar, samma konsekvenser
Yup, been there done that, Bitcoin och krypto.

Startade med 1000 kr 2016, 2018 hade jag 140.000.

Började tillslut ta 10x/100x minut trading för snabba cash och trodde jag var så jävla kunning på läsa av marknaden. -80.000 kr, 2019.

Hade turen med att tjäna gratis ihop 5000$ på en ny Krypto enbart på att vara aktiv och utföra enkla uppdrag i i sociala medier och Telegram för att marknadsföra den med hjälp av bottar, när kryptot släpptes på första exchange vart den så hypad och bang sålde jag mina gratis införtjänade krypto till slutpris av 5000$.

Så jag avlutade min krypto karriär med -30.000 kr och och tre av år av mitt liv på skit.
Kunde gått utför Väldigt fort om tanken skulle fortsatt att man avslutar endast på plus. Skulle vara mycket mer minus då.

Hur som helst.

Hoppas det gått bra att berätta för din partner <3

Senast ändrad:
Man kan ha intradagshandel på en sund nivå också med riktiga värdepapper.

Det här är från en lagom intensiv dag från mig back in the day innan jag drog mig tillbaka.

2018-07-23TraditionellKöp
Atlas Copco B
1 000220,80 SEK−220 866,00 SEK
Husqvarna B
3 50068,24 SEK−238 912,00 SEK
ABB Ltd
1 000197,33 SEK−197 394,00 SEK
SSAB B
19 24633,12 SEK−637 578,00 SEK
SSAB B
7 16433,16 SEK−237 631,00 SEK
SSAB B
17 50033,26 SEK−582 255,00 SEK
SKF B
343168,55 SEK−57 852,00 SEK
Investor B
1 000375,75 SEK−375 863,00 SEK
Peab B
3 00067,20 SEK−201 660,00 SEK
2018-07-23TraditionellSälj
Atlas Copco B
−1 000221,55 SEK221 484,00 SEK
Husqvarna B
−3 50068,48 SEK239 608,00 SEK
ABB Ltd
−1 000197,55 SEK197 491,00 SEK
SSAB B
−10 20633,16 SEK338 347,00 SEK
SSAB B
−18 95433,30 SEK630 993,00 SEK
SSAB B
−7 75033,37 SEK258 574,00 SEK
SKF B
−343168,80 SEK57 859,00 SEK
Investor B
−1 000376,15 SEK376 037,00 SEK
Peab B
−3 00067,10 SEK201 240,00 SEK

Hoppas du haft en underbar helg med din partner och att allt går bra idag när du ska berätta. <3
Vi bråkade över en dum grej så helgen blev inte så lyckad. Vi är sams nu i alla fall. Jag kommer berätta ikväll efter jobbet. Illamående deluxe ☹️

Vi håller tummarna för dig modigkanin!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp