Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Viaconto inkasso – går ärendet vidare till externt inkassobolag eller Kronofogden?

Medlem
Poäng: 6
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hejsan någon som har hamnat hos deras inkasso sen till externt inkassobolag? Eller det är kronofogden efter deras interna inkasso?

Tack för ditt svar. Har du fått betala dröjsmålsränta eller fått mer skuld på grund av att du inte kunde betala hela beloppet?
Jag har cirka 31 000 kr i skuld och betalar 2 300 kr i månaden, men jag har tyvärr inte råd att betala mer. Jag är orolig för att jag bara kommer att betala ränta och att själva skulden blir kvar.
Fick du en bra betalningsplan?
Jag har även fått en påminnelse på Kivra.
Tacksam om du kan svara och berätta hur det blev för dig.

Tack för ditt svar. Har du fått betala dröjsmålsränta eller fått mer skuld på grund av att du inte kunde betala hela beloppet?
Jag har cirka 31 000 kr i skuld och betalar 2 300 kr i månaden, men jag har tyvärr inte råd att betala mer. Jag är orolig för att jag bara kommer att betala ränta och att själva skulden blir kvar.
Fick du en bra betalningsplan?
Jag har även fått en påminnelse på Kivra.
Tacksam om du kan svara och berätta hur det blev för dig.
Hade själv 30000:- hos Viaconto och betalade ner den till 18000:- Min skuld finns idag hos kronofogden då jag valde att släppa alla skulder och jobba mot skuldsanering. Slutade betala i april och ganska nyligen fick jag utslag hos kfm, så det tar sin tid.
Men som sagt går till inkasso först, men vet inte hur generösa betalplaner dom kan göra.

Hade själv 30000:- hos Viaconto och betalade ner den till 18000:- Min skuld finns idag hos kronofogden då jag valde att släppa alla skulder och jobba mot skuldsanering. Slutade betala i april och ganska nyligen fick jag utslag hos kfm, så det tar sin tid.
Men som sagt går till inkasso först, men vet inte hur generösa betalplaner dom kan göra.
Oj ok tack för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp