Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

ViaConto Ränta

Hej,

Hade en oanvänd kredit på viaconto som jag valde att ta igen för någon månad sedan. Märkte nu att det är en 18% ig månadsränta på lånet. Var inte taket satt till max 3% eller dylikt sedan i höstas?

Mvh

/CCP

När tog du det lånet? Kan vara så att du har gamla avtalet med 18% ränta.

De har ändrat två gånger sina avtal sedan avtalet med 18% ränta. Först med 3,5% ränta typ och nu har de ändrat till 6.71% av kapitalbeloppet + 3.29 % ränta + månatlig administrationsavgift på 395kr.

För flera år sedan. Men får de verkligen köra på ett gammalt avtal med de nya regler som finns?
Kan jag ändra detta avtal till ett som följer de nya reglerna eller är jag skyldig att följa avtalet även om jag var helt inställd att det som stod på hemsidan gällde, dvs 3% ränta?

/CCP

Du kan ju chatta med dom eller ringa och försöka få det avtalet som gäller nu, vilket är det med månadsavgift på 395 kr utöver ränta+kapital. Det avtal som hade 3,5% ränta gäller ej längre.

De nya reglerna gällande räntor gäller ju nya avtal och inte de gamla avtal som man gick in i innan nya lagen om räntor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp