• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vilka Billån kör utan Uc

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
VW/Audi - Bisnode, både leasing och billån, men har tagit UC vid enstaka tillfällen.
BMW - Bisnode på leasing, högre krav på billån men vet inte om de tar just UC.
Mercedes-Benz Finans tar UC i båda fallen.

Du verkar inriktad på VW och jag tror att det är det säkraste kortet iaf.

Bmw tar samma vid billån.

Volvofinans uc på allt.

Det låter dock lite märkligt att valet av bil faller på var finansbolaget hämtar kreditupplysning. Jag brukar välja utifrån vilken bil och utrustning jag vill ha
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Jag har inte så mkt erfarenhet vad gäller privat leasing/billån, jag jobbade dock i ett nystartat aktiebolag för några år sedan och skulle ha en tjänstebil, flera bilmärken bla Volvo nekade leasing.

De som godkände var VW koncernen, VD’n tog en helt ny Porsche som tjänstebil medans vi inte ens blev godkända för en Volvo V40 :)

Gissar att VW har låga krav ;)
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
577
Mottagna reaktioner
227
Poäng
417
Håller med Lasseman..märkligt val:) Med mina 30 år i branschen så säger jag fortfarande att har du en god kontakt någonstans så löser dom det till dig oavsett kreditupplysning.
Jag menar inte heller att VW är oseriösa....
 
F

Fedd

Gäst
Poäng: 0
Bmw tar samma vid billån.

Volvofinans uc på allt.

Det låter dock lite märkligt att valet av bil faller på var finansbolaget hämtar kreditupplysning. Jag brukar välja utifrån vilken bil och utrustning jag vill ha

Du kanske har förutsättningar som är mer lämpade för att kunna välja och vraka.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Peageut (DNB finans) tog UC (för dem som är instresserade.
Fick billån på kreditbetyg bra och med 400.000 övrigt i blanco... och ett kreditkort på köpet. Det var rätt nyligen.
(Vet ej om dem accepterar anmärkningar dock)
Bilhandlaren som jag har pratat med är att det är ganska lätt att få billån (man måste tänka bara på om man har råd med det varje månad) och dem tar bilen ifall det inte betalas. Men säljaren hade inget beslutfattande, det var banken som bestämde)
Behövde inte visa lönespecikation även fast jag har lägre taxerad inkomst. Sa dock till säljaren att jag har högre månadslön nu.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Du kanske har förutsättningar som är mer lämpade för att kunna välja och vraka.

Har väl inga speciella förutsättningar. Skulle mitt eventuella bilköp stå och falla med vilken upplysning som skulle tas, och att jag därför måste välja bil baklänges, skulle jag vänta till jag i så fall kan köpa den biltyp jag vill.
Det blir ju annars lite som att gå på restaurang fast jag kanske egentligen inte har råd, och får välja mat genom att kolla på priskolumnen först
"där är billigaste. Jag tar en köttbuljong tack. Egentligen vill jag ha den där entrecoten, men jag kör på köttbuljongen" :cool:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Jag vet att volvofinans beviljat billån till personer med skuldsaldo och löneutmätning tex.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp