Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vilka bolag tar uc där inte lånen syns

Hej

Jag undrar vilka bolag som tar en uc men där inte övriga lån syns utan bara kreditscore och anmärkningar .

Jag har sett 2 st hittills om jag tittar på mina uc kopior dom verkar bara bry sig om score och anmärkningar .
Men det är UC3
Dessa 2 har jag sett .

Goodcash
Credigo

Är det någon annan som kan kolla på sina kopior och se hur det står där t.ex

Cashbuddy , Cash2you , Easycredit årslån , nordiclån , everyday plus mfl

Jag förstår inte riktigt, för enligt vad jag kan läsa, så innebär en UC3 att allt syns: lån, krediter, skuldsaldo, etc.
En UC13 är en miniupplysning.

Alltså visas allt för både Goodcash och Credigo.

En UC3 kan innebära både och! Jag har utdrag hos Kivra från UC där ena visar hela baletten, dvs lista på alla mina skulder mm och det andra endast score, personuppgifter och anmärkningar hos kf. Båda kallas UC3.

Tex:
Goodcash tar UC3 där listan på skulder ej visas. De får alltså inte veta hur stora skulder du har (du uppger endast själv hur mycket du betalar i lån varje månad, men de ser inte om det stämmer).

Credento tar UC3 och där listas alla skulder.

Hej

Jag undrar vilka bolag som tar en uc men där inte övriga lån syns utan bara kreditscore och anmärkningar .

Jag har sett 2 st hittills om jag tittar på mina uc kopior dom verkar bara bry sig om score och anmärkningar .
Men det är UC3
Dessa 2 har jag sett .

Goodcash
Credigo

Är det någon annan som kan kolla på sina kopior och se hur det står där t.ex

Cashbuddy , Cash2you , Easycredit årslån , nordiclån , everyday plus mfl

Eftersom Credigo tar en mindre variant av UC3 så skulle jag gissa på att även Easycredit gör det eftersom de är deras "systerbolag".

En UC3 kan innebära både och! Jag har utdrag hos Kivra från UC där ena visar hela baletten, dvs lista på alla mina skulder mm och det andra endast score, personuppgifter och anmärkningar hos kf. Båda kallas UC3.

Tex:
Goodcash tar UC3 där listan på skulder ej visas. De får alltså inte veta hur stora skulder du har (du uppger endast själv hur mycket du betalar i lån varje månad, men de ser inte om det stämmer).

Credento tar UC3 och där listas alla skulder.

Helt korrekt
Har haft lån hos Credento och dom tog en uc3 som visar allt .

Hur är det med Cash2you och Cashbuddy ?

Inbillar mig att dessa upplysningar inte slår lika hårt på betyget .

Helt korrekt
Har haft lån hos Credento och dom tog en uc3 som visar allt .

Hur är det med Cash2you och Cashbuddy ?

Inbillar mig att dessa upplysningar inte slår lika hårt på betyget .

Kan mycket väl vara så att de mindre upplysningarna inte slår lika hårt på betyget. Men svårt att veta exakt, men så upplevde jag det.

Har aldrig sökt lån hos Cash2you, men sökte hos Cashbuddy och där blev det avslag direkt pga för låg deklarerad inkomst. Ingen UC togs överhuvudtaget. Dock fick jag brev hem där det stod att jag kunde skicka in lönespecifikationer för att styrka min inkomst eftersom jag hade skrivit en högre inkomst än vad som står deklarerad. Har högre inkomst så jag funderar på att göra det. Antar att det är först då de tar UC. Får återkomma om det är en mindre UC3 eller en full.

Kan nu meddela att upplysningen hos Cashbuddy finns med under antal förfrågningar (syns även den ansökta summan) men jag har inte fått någon upplysningskopia så jag kan inte se vilken typ av upplysning de har tagit! Mycket märkligt! Är de inte skyldiga att lämna detta? Ska kontakta UC och höra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp