• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilka debitkort är de bästa?

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Hej,
Jag vill veta vilka debitkort som är de bästa. En person ska öppna ett konto åt mig där jag ska kunna förvara mina pengar. Det kommer göras mindre insättningar dit på kanske hundralappar enstaka tusenlapp i månaden. Jag vill kunna spara mina pengar där utan att kf tar dem om jag lyckas spara ihop något under utmätningen.
Önskar att kunna ta ut pengar, handla och även betala online med det. Det får absolut inte vara ett kreditkort. Hur är det bäst att man gör? Vilken bank? Vilket kort?
Vore tacksam för svar :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Är de bra? Kan jag ha det i mitt eget namn? Eller är det bättre i någon annans? Hur hårda är dem med insättningar osv? Orkar inte med några frysta konton för styvhet enbart kommer in insättningar.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Är de bra? Kan jag ha det i mitt eget namn? Eller är det bättre i någon annans? Hur hårda är dem med insättningar osv? Orkar inte med några frysta konton för styvhet enbart kommer in insättningar.

Har bra omdömen, ca 75 % ger högsta betyg.
Eget namn ja.
Insättningar med lite ränta.
Insättningsgarantin gäller.
Grym app.
Debetkort för 0 kr.
Det är typ det jag vet :)
 

Nisse123

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Har bra omdömen, ca 75 % ger högsta betyg.
Eget namn ja.
Insättningar med lite ränta.
Insättningsgarantin gäller.
Grym app.
Debetkort för 0 kr.
Det är typ det jag vet :)
Du menar alltså att man kan spara undan pengar på lunar om man har löneutmätning? Kan inte kronofogden dra från lunar bank ?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 314
Mottagna reaktioner
1 811
Poäng
1 247
Du menar alltså att man kan spara undan pengar på lunar om man har löneutmätning? Kan inte kronofogden dra från lunar bank ?
En uppdatering kring Lunar är att de nu flyttar alla svenskar till svenska konton.
Inom två månader har alla fått svenska bankkonton och OCR, så det är inte längre ett bra alternativ till Revolut om man vill ha pengar utomlands.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Kan KFM dra pengar om man har sparat hos Rocker? Om så är fallet, finns det något annat sätt att spara undan pengar på? Förutom i madrassen…
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp