• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

vilka lån har och vilka inkassobolag

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Jag skulle utan att ha läst på extra nu säga ensamstående men räkna med halva hyran.

...men de e ju helt absurt, men ok...ska då hennes inkomstuppgifter in oxå, för KF kan väll inte begära att en 19-åring tjänar speciellt mycket. Nyutexaminerad från Samhällsprogrammet och arbetar för slav lön inom Restaurang och uppbär kanske 11.000 netto i lön/mån...
Hade hon varit helt arbetslös, så hade hon inte fått några pengar från någon...vare sig från A-kassa eller soc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
...men de e ju helt absurt, men ok...ska då hennes inkomstuppgifter in oxå, för KF kan väll inte begära att en 19-åring tjänar speciellt mycket. Nyutexaminerad från Samhällsprogrammet och arbetar för slav lön inom Restaurang och uppbär kanske 11.000 netto i lön/mån...
Hade hon varit helt arbetslös, så hade hon inte fått några pengar från någon...vare sig från A-kassa eller soc.

Jag har inte skrivit att hennes inkomstuppgifter ska in?
Jag skrev att du bör anses ensamstående och att den inneboende vuxna bör stå för halva hyran eller skälig hyra eller så.
Hur läget vore om hon helt saknade inkomst vet jag inte men det är ju inte så intressant när det inte är så heller
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 668
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Jag googlade lite och det verkar som Lasseman skriver att hon kommer förmodligen räknas som inneboende.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Jag har inte skrivit att hennes inkomstuppgifter ska in?
Jag skrev att du bör anses ensamstående och att den inneboende vuxna bör stå för halva hyran eller skälig hyra eller så.
Hur läget vore om hon helt saknade inkomst vet jag inte men det är ju inte så intressant när det inte är så heller

Nä Lasseman, det skrev jag inte heller... Det jag skrev var följande: ”ska då hennes inkomstuppgifter in oxå?”
Jag tänker nämligen följande att man kan väll inte ta för givet att hon som är nyutexaminerad direkt uppbär inkomst för det krävs ju om hon ska kunna försörja sig själv. Det är många 19 åringar som inte får arbete efter gymnasiet idag...
Synd att hennes pappa är bosatt i Norge för då hade vi skrivit henne hos sin far ! Jag vill absolut göra rätt för mig tro inget annat, men tycker inte att Josephine ska lida... :(
Hon betalar förvisso hem idag...men bara en symbolisk summa om 1500kr/mån just pga hennes låga inkomst...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp