• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Vilka rapporterar Missbrukad kredit

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag fick uppsägningsbrev och låg efter med 3 betalningar, pga en missuppfattning så hamnade min skuld hos Axactor, och den kunde inte Remember dra tillbaka, det var en lång dialog och till sist så kvarstod en återbetalningsplan med Axactor som jag hållit.

Ok, ligger med efter med tre eller jag har betalt en liten summa varje månad, dock aldrig fullt belopp. Då kan jag säkert förvänta mig ett sånt brev i oktober men ska försöka betala allt då eller så mkt de går och hoppas de är ok med det. Ligger lite på målsnöret nu för att få till ett samlingslån i slutet av november. Vill verkligen inte ha en missbrukad kredit. Jag gillar axactor har ferratum där och så lätta att ha och göra med, och är bra med avbetalningsplaner osv.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Ja, har med funderat på det, men får man inte det nästan direkt när de gått över till inkasso? Eller kan de komma flera månader senare ?
Brukar komma i samband med inkasso, men nu läste jag igenom remembers allmäna villkor för privatlånet och där står det inte något om att kreditmissbruk kan komma att rapporteras. Det ska stå med där. Så om dom skulle ge dig missbrukad kredit så får du kontakta utredningsavdelning hos uc så hjälper dom dig.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Brukar komma i samband med inkasso, men nu läste jag igenom remembers allmäna villkor för privatlånet och där står det inte något om att kreditmissbruk kan komma att rapporteras. Det ska stå med där. Så om dom skulle ge dig missbrukad kredit så får du kontakta utredningsavdelning hos uc så hjälper dom dig.

Ja, eftersom jonu inte har fått någon då de var ett tag sen nu så gör dom kanske inte det, har alltid trott det. Hade varit guld om de inte gör de :folded:^^
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Någon som vet via conto ger missbrukad kredit?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag har ViaKredit, som jag har fått för mig är samma som ViaConto, och de gav inte missbrukad kredit när jag släppte det för ett par månader sen.


Ok, ja de är väl samma ^^ vad för inkassobolag är det? Och va de svåra att göra en betalning plan med?
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Ok, ja de är väl samma ^^ vad för inkassobolag är det? Och va de svåra att göra en betalning plan med?
Mitt gick till Gothia. Total skuld är ca 14 500 kr och betalar 600 kr/mån för den. ^^ De var tillmötesgående och lätta att ha att göra med. Däremot beror det på vem man pratar med.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp