• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilken bank med låg deklarerad inkomst

Lappkattfot

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej! Nu ska jag söka ett privatlån och har bara ett försök (sen kommer min UC blir för ful tror jag). Sitter och velar fram och tillbaka, vet inte vilket som blir bäst med mina förutsättningar! Blir snart tokig :oops:

Behöver låna 200 k, helst medlemslån (medlem i facket) men inget krav på det.
Nuvarande inkomst ligger på 420k men deklarerad endast 250k. Tillsvidare anställning men har studerat tidigare (i flera år plus föräldraledig).
Har 2 ff som är tagna sedan februari 22 (inga andra). En var för att jag blivit kund i en bank (då har de tagit en synlig ff trots att jag inte sökt lån hos dem). En som tagits förra veckan (också en vanlig storbank, ingen summa står).
Inga andra lån förutom csn.
UC betyget är 1 (sänktes från 0,7 efter senaste ff). Det är precis på gränsen mellan "mycket bra kreditvärdighet" och "bra kreditvärdighet"
Två barn, delar på kostnaderna med exet så antar jag kan skriva 1?

Försökte hitta en bank som behandlar ansökan manuellt men alla verkar gå på det automatiska systemet?!
Nu måste jag välja någon bank och söka! Eller Lendo, men är de inte superdåliga för UCn? Sådan ångest, så rädd att välja fel!

Vad skulle ni rekommendera utifrån mina förutsättningar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Ser inga betänkligheter. Har du pratat något med din nya/gamla bank? När du gör det låt de inte ta en upplysning förrän de gett feedback. Du kan skicka en egen upplysning som du kan köpa eller ta ut från ”minuc”. Fråga om medlemslån.
Börja där. Funkar det inte använd en förmedlare.
 

Lappkattfot

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Ser inga betänkligheter. Har du pratat något med din nya/gamla bank? När du gör det låt de inte ta en upplysning förrän de gett feedback. Du kan skicka en egen upplysning som du kan köpa eller ta ut från ”minuc”. Fråga om medlemslån.
Börja där. Funkar det inte använd en förmedlare.
Jag har försökt men de hänvisar hela tiden till att skicka iväg en ansökan. De på kontoret och de som nås via internetbankens kundtjänst säger att "vi arbetar inte med privatlån och kan inte göra några preliminärbedömningar". Finns inget sätt att komma i kontakt med de som har koll på privatlån. Detta gäller SEB och Swedbank i alla fall.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Har du testat Remember? Känns som att de beviljar med låg inkomst om man inte har anmärkningar. Mig bad de komplettera med lönespecar (fick dock avslag i slutändan)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag har försökt men de hänvisar hela tiden till att skicka iväg en ansökan. De på kontoret och de som nås via internetbankens kundtjänst säger att "vi arbetar inte med privatlån och kan inte göra några preliminärbedömningar". Finns inget sätt att komma i kontakt med de som har koll på privatlån. Detta gäller SEB och Swedbank i alla fall.
Ofta man fastnar på kundtjänst . Har bytt till Nordea och har en egen bankkontakt nu. Har du sökt via förmedlare?
 

Lindizen94

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
29 Oktober 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Har du sökt något lån? Lite liknande situation och ska söka i helgen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp