- Meddelanden
- 87
- Mottagna reaktioner
- 15
- Poäng
- 62
Hej. Skulle behöva lite tips och råd inför kommande försök till samlingslån. Har snart bara 2ff kvar, 8 mån gamla bägge två. Årsinkomst 355k. Underskott ca 30.000kr. Betydligt lägre förra året pga studier, då endast 135k.
Skuldbild på UC:
135k Bank Norwegian 16,95% 2300kr/mån
110k Remember 14,95% 2950kr/mån
190k Avida Finans 6,65% 2100kr/mån
Totalt: 435k
Har för närvarande betyg 7,2 på UC men räknar med betydligt bättre betyg då 12ff försvinner inom 1 månad. Inga anmärkningar eller misskötta krediter. Ovanstående är vad som syns.
Vågar jag söka på hela beloppet och hoppas på en shysst ränta? Eller är det dumt att inkludera Avida-lånet när räntan är ganska OK på detta lån redan? Drömmen vore ju att komma under 6% till hela beloppet och spara en jäääkla massa slantar genom bara en inbetalning för ett samlat blanco.
Tror ni 435k i samlingslån blir tufft kontra min inkomst om 355k i dessa tider?
Vilken låneförmedlare skulle ni ha satsat på? Gärna med åtanke till de långivare jag redan har.
Spelar det någon roll hur många antal år man väljer att avbetala lånet på om man vill försöka sig på bättre ränta?
Skuldbild på UC:
135k Bank Norwegian 16,95% 2300kr/mån
110k Remember 14,95% 2950kr/mån
190k Avida Finans 6,65% 2100kr/mån
Totalt: 435k
Har för närvarande betyg 7,2 på UC men räknar med betydligt bättre betyg då 12ff försvinner inom 1 månad. Inga anmärkningar eller misskötta krediter. Ovanstående är vad som syns.
Vågar jag söka på hela beloppet och hoppas på en shysst ränta? Eller är det dumt att inkludera Avida-lånet när räntan är ganska OK på detta lån redan? Drömmen vore ju att komma under 6% till hela beloppet och spara en jäääkla massa slantar genom bara en inbetalning för ett samlat blanco.
Tror ni 435k i samlingslån blir tufft kontra min inkomst om 355k i dessa tider?
Vilken låneförmedlare skulle ni ha satsat på? Gärna med åtanke till de långivare jag redan har.
Spelar det någon roll hur många antal år man väljer att avbetala lånet på om man vill försöka sig på bättre ränta?