Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilket belopp bör man söka?

Hej. Skulle behöva lite tips och råd inför kommande försök till samlingslån. Har snart bara 2ff kvar, 8 mån gamla bägge två. Årsinkomst 355k. Underskott ca 30.000kr. Betydligt lägre förra året pga studier, då endast 135k.

Skuldbild på UC:
135k Bank Norwegian 16,95% 2300kr/mån
110k Remember 14,95% 2950kr/mån
190k Avida Finans 6,65% 2100kr/mån
Totalt: 435k

Har för närvarande betyg 7,2 på UC men räknar med betydligt bättre betyg då 12ff försvinner inom 1 månad. Inga anmärkningar eller misskötta krediter. Ovanstående är vad som syns.

Vågar jag söka på hela beloppet och hoppas på en shysst ränta? Eller är det dumt att inkludera Avida-lånet när räntan är ganska OK på detta lån redan? Drömmen vore ju att komma under 6% till hela beloppet och spara en jäääkla massa slantar genom bara en inbetalning för ett samlat blanco.

Tror ni 435k i samlingslån blir tufft kontra min inkomst om 355k i dessa tider?

Vilken låneförmedlare skulle ni ha satsat på? Gärna med åtanke till de långivare jag redan har.

Spelar det någon roll hur många antal år man väljer att avbetala lånet på om man vill försöka sig på bättre ränta?

Hade nog försökt att samla bank nor och remember till ett samlingslån om jag var du, där är ju räntan väldigt hög. Avida har du ju bra ränta på och är nog svårt att få lägre än det. Tror det kan bli svårt med att få ett sånt pass stort samlingslån som du önskar i dessa tider med din inkomst. Ofta när man söker blir man ju erbjuden högre lånebelopp om det går ihop i kalkylen

Sök på hela beloppet! Du har stora chanser att få hela beloppet beviljat till en fin ränta. Jag hade sökt 435 på 15 år för att få ner månadskostnaden så mycket som möjligt och bestämma själv när jag extraamorterar. Sök INTE bara på 245. Finns ingen mening med det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp