• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vinna pengar under en pågående skuldsanering

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
437
Mottagna reaktioner
335
Poäng
477
Borgenärerna hittar säkerligen nya metoder att granska inkomstuppgifter framöver.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
827
Mottagna reaktioner
312
Poäng
497
Ofattbart att man ändå fortsätter att spela när man fått chansen att ordna upp sitt liv.
Att man överhuvudtaget tar såna risker som att inte deklarera ändrade ekonomiska förhållande tyder på att
man med all sannolikhet hamnar på ruta ett igen efter saneringen.
Förstår att de beviljar bara en gång....

Vad pratar du om? Hintar du om att jag varit speltorsk och därför har sanering? Jag spelar för att jag tycker det är roligt och min sanering har överhuvudtaget inte mitt spelande att göra. Har aldrig varit spelberoende.

Jag har gjort omprövning om ändrade ekonomiska förhållanden då min fru har ökat sin inkomst så kom inte och säg att jag inte gör omprövning pga ändrade ekonomiska förhållanden. Om jag skulle göra omprövning för varje gång jag vinner pengar så skulle jag inte göra annat än att skicka in omprövningar och till slut skulle nog kfm tröttna på att jag skickar in omprövningar varje gång jag vinner ett par tusen.
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
437
Mottagna reaktioner
335
Poäng
477
Du nämnde " flera hundratusen "..
Värt att riskera din sanering?
Kör på bara, lycka till.
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Extremt provocerande att läsa att du har beviljats skuldsanering, spelar om pengar och vinner flera hundra tusen och samtidigt påstår att du inte har något problemspelande. Fy fan vad jag hade önskat att jag hade skuldsanering och kunde vända mitt liv på rätt köl igen, skulle aldrig röra spel om pengar varken under skuldsanering eller efter skuldsanering igen. Aldrig. Lycka till med alla dina vinstpengar och att du "kommer undan" och får fortsatt skuldsanering. För det kommer du aldrig kunna få igen, aldrig.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 630
Mottagna reaktioner
1 659
Poäng
1 177
Extremt provocerande att läsa att du har beviljats skuldsanering, spelar om pengar och vinner flera hundra tusen och samtidigt påstår att du inte har något problemspelande. Fy fan vad jag hade önskat att jag hade skuldsanering och kunde vända mitt liv på rätt köl igen, skulle aldrig röra spel om pengar varken under skuldsanering eller efter skuldsanering igen. Aldrig. Lycka till med alla dina vinstpengar och att du "kommer undan" och får fortsatt skuldsanering. För det kommer du aldrig kunna få igen, aldrig.
"Allt man läser på nätet är inte sant"
- Abraham Lincoln, 1863
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Lånar tråden lite.

Har idag missat samtal från KFM eftersom att jag är på jobbet. Fick sms att de har försökt få tag på mig angående att de hade frågor om min skuldsaneringsansökan.
Hur långt tar en sådan samtal och vad för frågor ställer dem? Hur långt efter samtalet får jag veta om den är beviljad?
Jag har fyllt i ansökan att jag har två större privatlån också, en till mamma och en till en vän. Får man göra det? Behöver man ha någon bevis? Har inte skrivit något avtal på privatlånen.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
827
Mottagna reaktioner
312
Poäng
497
Lånar tråden lite.

Har idag missat samtal från KFM eftersom att jag är på jobbet. Fick sms att de har försökt få tag på mig angående att de hade frågor om min skuldsaneringsansökan.
Hur långt tar en sådan samtal och vad för frågor ställer dem? Hur långt efter samtalet får jag veta om den är beviljad?
Jag har fyllt i ansökan att jag har två större privatlån också, en till mamma och en till en vän. Får man göra det? Behöver man ha någon bevis? Har inte skrivit något avtal på privatlånen.

Beror på hur mycket du har att berätta för dom. Dom frågar hur dina skulder har uppkommit och vad du gjort för att lösa dom på bästa. Det är normal handläggningstid, det går inte fortare för att du får prata med din handläggare. Mitt första samtal med min handläggare varade i kanske en halvtimme. Jag fick också sms om att dom skulle ringa och jag var på jobb då men sa till min chef att jag väntar på ett samtal.

Ja, det får man (privatlån till föräldrar och vänner).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp