• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vivus hjälp

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Min uppfattning är att de sköter det mesta digitalt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hur har det gått. Fick du din skuld skickat till Gothia? :)
 

jaydub

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 April 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Usch fick detta mail från deras inkasso idag..

Hej!

På grund av utebliven betalning har vi tvingats säga upp din kredit, vilket betyder att hela kreditsumman har förfallit till omedelbar betalning. Din betalning ska vara oss tillhanda omgående, för att undvika att vi vidtar rättsliga åtgärder gentemot dig. Detta kan medföra ytterligare kostnader för dig och en betalningsanmärkning.

För att slutbetala ber vi dig kontakta oss för dagsaktuell skuld då vi beräknar dröjsmålsränta på kapitalbeloppet fram till dess att betalningen mottagits.

Har du av någon anledning ingen möjlighet att betala din skuld just nu? Ring oss omgående på telefon 08-420 400 21.


Hur gör jag nu? Ska jag bara ignorera och hoppas att det tillslut kommer hamna hos Gothia?

Hur har det gått för dig @tjej86 ?
Fick du betala tillbaka allt eller har ditt hamnat hos Gothia nu?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Fått 2 sådana fr vivus mest skrämsel taktik. Prata med de och betala det du kan. Var sent 3 månader och fortfarande ingen anmärkning eller anmälan till kronofogden.
 

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Usch fick detta mail från deras inkasso idag..

Hej!

På grund av utebliven betalning har vi tvingats säga upp din kredit, vilket betyder att hela kreditsumman har förfallit till omedelbar betalning. Din betalning ska vara oss tillhanda omgående, för att undvika att vi vidtar rättsliga åtgärder gentemot dig. Detta kan medföra ytterligare kostnader för dig och en betalningsanmärkning.

För att slutbetala ber vi dig kontakta oss för dagsaktuell skuld då vi beräknar dröjsmålsränta på kapitalbeloppet fram till dess att betalningen mottagits.

Har du av någon anledning ingen möjlighet att betala din skuld just nu? Ring oss omgående på telefon 08-420 400 21.


Hur gör jag nu? Ska jag bara ignorera och hoppas att det tillslut kommer hamna hos Gothia?

Hur har det gått för dig @tjej86 ?
Fick du betala tillbaka allt eller har ditt hamnat hos Gothia nu?
Jag fick mitt skickat till Gothia med bra avbetalningsplan så de kommer skicka till Gothia och inte kronofogden. De bara kör skrämseltaktik invänta Gothia inkasso brev via kivra! :)
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
I dag fick jag delgivning gällande en skuld till Onea som jag slutade betala på sommaren 2018.
Så man kan konstatera att det är mest tomma hot om fogden, åtminstone i mitt fall.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
I dag fick jag delgivning gällande en skuld till Onea som jag slutade betala på sommaren 2018.
Så man kan konstatera att det är mest tomma hot om fogden, åtminstone i mitt fall.
Det verkar generellt inte finnas jätteexakta rutiner hos inkasso. Ibland är det flera årtionden gamla ärenden som kommer in för föreläggande
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp