• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vivus inkasso

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hej nu är det så att mitt vivus lån på ca 10000 har förfallit och inkommit till deras interna inkasso. Jag har inte betalat och det har blivit 53 dagar sen. Min fråga är kommer det gå till Gothia för jag hoppas verkligen det och hur lång tid tog det för er att det kom till Gothia alltså hur många dagar var ni sena med lånet tills det gick till Arvato finans/Gothia och jag pratade med de och då sa de att vivus har de som inkassobolag alltså Gothia. Hjälp? ;(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hej nu är det så att mitt vivus lån på ca 10000 har förfallit och inkommit till deras interna inkasso. Jag har inte betalat och det har blivit 53 dagar sen. Min fråga är kommer det gå till Gothia för jag hoppas verkligen det och hur lång tid tog det för er att det kom till Gothia alltså hur många dagar var ni sena med lånet tills det gick till Arvato finans/Gothia och jag pratade med de och då sa de att vivus har de som inkassobolag alltså Gothia. Hjälp? ;(
Du kan va lugn
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Säker? Utveckla gärna tack :)
De som har vågat släppa sitt vivus-lån vidare har i majoriteteten av alla fall hamnat hos gothia, i alla fall de fallen som jag läst om o då har jag läst här på forumet nästan varje dag. Jag har själv haft vivus, detta var dock senast 2020 och då är det samma visa, skrämseltaktik om att det hamnar i deras egna inkasso, att de skickar direkt till kronofogden utan inkasso osv, men efter 2-3 månader av påminnelser hamna de hos gothia
 

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
De som har vågat släppa sitt vivus-lån vidare har i majoriteteten av alla fall hamnat hos gothia, i alla fall de fallen som jag läst om o då har jag läst här på forumet nästan varje dag. Jag har själv haft vivus, detta var dock senast 2020 och då är det samma visa, skrämseltaktik om att det hamnar i deras egna inkasso, att de skickar direkt till kronofogden utan inkasso osv, men efter 2-3 månader av påminnelser hamna de hos gothia
De kom in till Gothia och jag fick sjysst avbetalningsplan. Tack för hjälpen :)
 

Spontan

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 December 2017
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
44
Poäng
147
Hej
Skickade dom några påminnelser hem eller fick du allt digitalt ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp