Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Vivus inkasso

Viktig medlem
Poäng: 42
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Hur är det gällande vivus.. Skickar dom till inkasso eller kfm.. Och hur sen kan man vara med betalningar innan de skickar

Hur är det gällande vivus.. Skickar dom till inkasso eller kfm.. Och hur sen kan man vara med betalningar innan de skickar
De brukar oftast hålla på och hota hit och dit med både det ena och det andra är min erfarenhet. Jag var sen med tre betalningar innan det gick vidare till Gothia inkasso. De är helt okej att ha att göra med och att få en vettig avbetalningsplan.

De brukar oftast hålla på och hota hit och dit med både det ena och det andra är min erfarenhet. Jag var sen med tre betalningar innan det gick vidare till Gothia inkasso. De är helt okej att ha att göra med och att få en vettig avbetalningsplan.
Var det nyligen som ditt gick till inkasso?
Tacksam för ditt svar
Mvh

Mitt gick till Gothia inkasso för 14 dagar sedan. Fick avbetalningsplan 4000 kr i månaden 11 månader. Bättre än Vivus själva.

@Tussen Minns inte exakt hur många dagar men betydligt fler än 22 innan det gick till inkasso.

Mitt gick till Gothia inkasso, var 70 dagar sen tror jag.
Min skuld var på 13000:-.
Betalade in 3000 på en gång sen blev de 1000:- i månaden hos Gothia.

Hej. Jag fick idag från Vivus inkasso på Kivra. Är sen med 15 dagar. Har försökt ringa dom men kommer inte fram på telefonen. Där finns inget sista datum på brevet utan bara en uppmaning att betala eller kontakta dom om man ej kan betala. Få se vad som händer.

Hej. Jag fick idag från Vivus inkasso på Kivra. Är sen med 15 dagar. Har försökt ringa dom men kommer inte fram på telefonen. Där finns inget sista datum på brevet utan bara en uppmaning att betala eller kontakta dom om man ej kan betala. Få se vad som händer.
Dom brukar i regel skicka dig vidare efter 60-70 dagar. Kan absolut ske senare men tidigare också (dock mer sällsynt).

Försök att ringa dom och meddela att du ska betala in när du kan.
Det finns möjlighet till avbetalningsplan också i vissa fall. Men dom brukar oftast vara mer sugna på att lägga upp en sådan typ av betalplan i slutskedet av processen. Dvs när man ska skickas vidare.

Du som blev skickat på Gothia hur mycket ni betalar ränta på Inkasso .Eftersom om du har skuld på vivus 30000 då på Inkasso måste man betala ränta för det är inte grattis att hamna dit Kan nån förklara ?

Mitt gick till Gothia inkasso för 14 dagar sedan. Fick avbetalningsplan 4000 kr i månaden 11 månader. Bättre än Vivus själva.
Hur mycket inkasso tog ränta på det .Jag menar skuld du betalar till vivus genom inkasso och hur mycket måste du betala till inkasso .Aldrig varit på inkasso vill gärna veta hur går det ?

Hur har allting gått?
Hej. Skulden går till kronofogden direkt. Jag både ringde och mailade dom men dom var inte sugna på att finna en lösning. Jag har dock inte fått något från kronis än men kommer nog när som helst. Dom sa att de inte skickar till externt inkasso.

Hej. Skulden går till kronofogden direkt. Jag både ringde och mailade dom men dom var inte sugna på att finna en lösning. Jag har dock inte fått något från kronis än men kommer nog när som helst. Dom sa att de inte skickar till externt inkasso.
Betyder dock inte att det är så. Dom sa det till mig också, men det stämde inte.
Men det klart…stämmer det så är det ju tråkigt.
Håller tummarna för dig.

Så sa de till mig också men skulden skickades till Gothia så än är det inte kört (iof länge sedan) Håller tummarna!

Hur gick det för dig blev de inkasso eller kronofogden

Jag mailade vivus och fick en räntefri avbetalningsplan. Betalar nu 2200kr i månaden för en skuld på ca 50000.
Förvånad att de gick med på det.

Jag skrev att jag samlat på mig för mycket lån och försöker få ordning på min ekonomi.

Jag skrev att jag samlat på mig för mycket lån och försöker få ordning på min ekonomi.
Var du sen med dina betalningar först å fick från deras egna inkasso först eller hur gick det till väga har själv lån där med alldeles för hög månadsavgift än va jag klarar atm

Hej, får jag fråga om du fick påminnelse först o sedan vivus inkassokrav innan det gick vidare till gothia? Jag har fått påminnelse o vivus inkassokrav o de säger de ska sända till kronofogden om inte betalning inkommer.

Fick avbetalningsplan hos vivius själva kredit på 26.000 månads belopp 700kr och även räntefritt
Tidigare månadskostnad 3500kr
Väldigt nöjd och chokad hade aldrig kunnat tro de skulle vara så ”schyssta”

Fick avbetalningsplan hos vivius själva kredit på 26.000 månads belopp 700kr och även räntefritt
Tidigare månadskostnad 3500kr
Väldigt nöjd och chokad hade aldrig kunnat tro de skulle vara så ”schyssta”
Fick du det efter att du hamnat på inkasso? Hur länge hade du varit sen? Vad skrev du till dem?

Var 63 dagar sen just innan dom skulle säga upp krediten och på uppsägning smailet skickade jag att jag vill förhandla om en avbetalningsplan och förväntade mig att det ej var möjligt som vanligt med sånna låne bolag men tänkte det värt ett försök och dom frågade vad jag kunde betala i månaden och att dom var villig att ge mig en betalningsplan helt räntefritt hade aldrig kunna tänka mig dom faktiskt skulle gå med på det

Hade hamnat hos vivius egna inkasso antar jag men aldrig hos externt var just innan den skulle sägas upp helt

Fick också en ny avbetalningsplan fast krediten var uppsagd, väldigt chockad

Hej, får jag fråga om du fick påminnelse först o sedan vivus inkassokrav innan det gick vidare till gothia? Jag har fått påminnelse o vivus inkassokrav o de säger de ska sända till kronofogden om inte betalning inkommer.
Hur gick det med ditt Vivus lån? Gick det till KF eller extern inkasso?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp