Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vivus lurade mig...

Du kan ju under tiden betala lite varje månad.

Snälla, kan ingen förklara hur man förhalar för att inte få anmärkning?
Om jag hinner få in summan innan 10 dagar har gått från bestridandet vad händer då?
Om jag betalar dag 9 hinner det ändå bli betalningsanmärkning?

Snälla, kan ingen förklara hur man förhalar för att inte få anmärkning?
Om jag hinner få in summan innan 10 dagar har gått från bestridandet vad händer då?
Om jag betalar dag 9 hinner det ändå bli betalningsanmärkning?

Om du bestrider får du ingen anmärkning ..

Jävla typer Vivus det måste gå riktigt bra för de för att ha råd och göra tv reklam ett bra tag nu.

erbjuder 14000kr på 30 dagar det är rena skuldfällan . sen gör de såhär mot de skuldsätta
som de säger PENGAR TILL DEN MODERNA MÄNNISKAN .... Ja dra ..

Ska man skicka in delgivningskvittot med en kommentar att man bestrider? Man kan ju inte betala lite på lånet varje månad, då hinner det ju bli en anmärkning...jag måste nog ringa KFM för att de ska förklara för mig hur jag gör för att inte få en anmärkning. Jag undrar om det kanske är bäst att släppa lånet till KFM ändå, man kanske får en avbetalningsplan då istället?

Vivus

Förra veckan kontaktade jag Vivus via mail om en avbetalningsplan, fick löfte innan dess att de skulle göra upp en avbetalningsplan åt mig. Fick inget svar på mitt senaste mail, utan IDAG mailar de och berättar att de skickat mitt ärende till Kronofogden! Fy fan, tack för den! När de först går med på en avbetalningsplan och sen gör såhär! Hur kan jag rädda detta från att slippa en anmärkning? Mitt lån hos Vivus är på 13 000 kr, går det att lösa det med Vivus, om de tar tillbaka ärendet från KFM? Är riktigt sur på dem nu! Känns som de lurat mig om avbetalningsplan, och sen skickar till KFM i alla fall!!!!

Du kan inte ringa dom och förklara och säga att du blev lovad en avbetalningsplan? De kan ju ta tillbaks föreläggandet och lägga upp en betalplan. Ring dom imorgon så löser det sig nog! Hoppas jag.

Det finns en mängd trådar om hur ni förhala men i korthet

1) först kommer du få ett föreläggande från kfm. Detta kan du strunta i

2) Efter 10 dagar får du en påminnelse - denna kan du hålla på att skicka in i ca 10-11 dagar. Om.du inte skickar in denna kod en delgivningsman efter ca 30 dagar från datumet i första brevet.

3) När.du skrivit på har du 10 dagar att bestrida ärendet. Bestrid via mail den 9e eller 10e dagen

4) Nu går ärendet tillbaka till fordringsägaren som får 4 veckor på sig att svara på bestridan. I de flesta fall dröjer det här 2-3 veckor innan de talar om för kfm att de vill ta ärendet till tingsrätt

5) ärendet läggs till tingsrätten och du får ett brev från dem. Detta måste du svara på inom 2 veckor

Grundregeln är dock att om du bestrider ärendet kan du aldrig få en anmärkning. Undantaget är om du inte besvarar tingsrätten när det brevet kommer.

Hur bestrider man? Man måste ju skicka in delgivningskvittot oavsett...jag fattar inte! Vivus tar bara tillbaks ärendet från KFM om jag fullbetalar hela beloppet...det KAN jag inte! Är så jäkla förbannad på dem, fick ingen förvarning, utan KFM direkt, undrar om man får göra så egentligen? Ska träffa en budgetrådgivare på kommunen på onsdag, kanske kan hon hjälpa mig, vet att de kan ringa långivaren och ev. förhandla! Det är min förhoppning i nuläget!

Hur bestrider man? Man måste ju skicka in delgivningskvittot oavsett...jag fattar inte! Vivus tar bara tillbaks ärendet från KFM om jag fullbetalar hela beloppet...det KAN jag inte! Är så jäkla förbannad på dem, fick ingen förvarning, utan KFM direkt, undrar om man får göra så egentligen? Ska träffa en budgetrådgivare på kommunen på onsdag, kanske kan hon hjälpa mig, vet att de kan ringa långivaren och ev. förhandla! Det är min förhoppning i nuläget!

Först och främst, läs på - det är din skyldighet att du sätter dig in i de regler och lagar som finns. Det är alla vår skyldighet när vi sitter i den sits vi sitter i. Gör du inte detta kommer du sluta med flera anmärkningar där kanske i alla fall vissa hade gått att undvika. Själv hade jag 10 ärenden hos kfm för 3 månader sedan. Inget av dessa slutar med anmärkning, tack vare att jag lärt mig spelreglerna.

Det korta svaret är att du bestrider på mail. Inkludera målnummer och namn+personnummer. Samt texten “härmed bestrider jag mål “
Det räcker. Dubbelkolla med kfm att de reggat bestridan.

Beroende på din situation kanske det bästa vore att släppa allt till kronofogden och ta smällen 3 år framöver? Det beror på vad du har att förlora på att göra på det sättet. Det vet ju inte jag.

Som du verkar göra nu att ta nya lån och söka andra krediter är bara oerhört destruktivt och framförallt dyrt och förvärrar oftast skuldhögen. Det kommer en dag när det inte går längre ändå och då åker allt på en gång och det är dessutom mer pengar och fler skulder det då handlar om.

Är man i en svår sits och har möjlighet förordar jag nog att släppa det till kronofogden, låta det ligga där och betala det sämsta först och sen ta klumpsumman med tiden. Det kan vara hemskt att bestämma sig för det, men det är oftast det bästa när det blivit riktigt dåligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp