Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus och avbetalning

Någon som har koll på hur lång tid det brukar gå innan kravet kommer?

Nej, jag har bara fått det första mailet, en påminelse om att fakturan förfaller dagen efter..

Jo, jag har fått avbetalning av dom tidigare och minns att dom påminner länge innan man får inkassot, dom gör väl allt för att man ska förlänga och förlänga.

Då avaktar jag lite till och hoppas att jag får betala först i slutet av April. Sen när skattepengarna kommer ska jag endå betala av hela lånet, skönt!

Jo, jag har fått avbetalning av dom tidigare och minns att dom påminner länge innan man får inkassot, dom gör väl allt för att man ska förlänga och förlänga.

Då avaktar jag lite till och hoppas att jag får betala först i slutet av April. Sen när skattepengarna kommer ska jag endå betala av hela lånet, skönt!

Precis så har jag också tänkt göra.

Jag skrev igår till inkasso (trots att jag inte fått krav)

Har idag fått mail att jag ska ringa dom för avbetalningsplan, jag gillar inte att ringa så jag har svarat och frågat om det går via mail, fick dock ett nej att det måste ske via telefon, har dock testet igen nu och frågat om dom inte kan göra ett undantag.

Men det verkar alltså gå att göra avbetalningsplan trots att inget krav kommit, men frågan är om man istället ska avakta tills kravet kommer och ringa dom då istället.

Jag skulle absolut ringa nu så har du möjlighet att tala om vilket belopp du har råd med och att du vill börja nästa månadsskifte (april) Jag tycker inte heller om att ringa men det kan vara enklare, går snabbare att få svar istället för att maila och vänta på svar när de har tid att svara. De kan vara sega på att svara speciellt nu i månadsskifte då de prioriterar telefonsupport. Det kan ju vara skönt för dig att få ett svar före påsk. Lycka till

Jag ringde och dom var supertrevliga, men innan krav kunde man inte göra avbetalningsplan utan endast förlägning så jag får vänta lite till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp