• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vivus - vilket inkasso?

brittansson

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
21 April 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Släpp Vivus, det är värsta lånet jag haft. Man blir aldrig av med det om man inte kan betala allt på en gång.
Menar du släppa till inkasso?
Jag har ett hos dom på nästan 50k. Får jag inte samlingslån så måste jag släppa något. Men vågar inte riskera att de hamnar hos kfm direkt.
Jag skulle betala månadens den 23e, en minut efter det gick över till 24e (idag) fick jag mejl från vivus ”inkasso” + sms.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Menar du släppa till inkasso?
Jag har ett hos dom på nästan 50k. Får jag inte samlingslån så måste jag släppa något. Men vågar inte riskera att de hamnar hos kfm direkt.
Jag skulle betala månadens den 23e, en minut efter det gick över till 24e (idag) fick jag mejl från vivus ”inkasso” + sms.
Gothia inkasso
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 082
Mottagna reaktioner
6 662
Poäng
4 477
Menar du släppa till inkasso?
Jag har ett hos dom på nästan 50k. Får jag inte samlingslån så måste jag släppa något. Men vågar inte riskera att de hamnar hos kfm direkt.
Jag skulle betala månadens den 23e, en minut efter det gick över till 24e (idag) fick jag mejl från vivus ”inkasso” + sms.
Ja jag menar släpp till Inkasso. Det är ohållbart i längden, speciellt när du har 50 k där!
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Hur lång tid tog det? Hur stor var din skuld hos vivus och hur mycket måste du betala hos gothia?
50 000kr hade jag och den blev 61000kr på några månader , efter 5,6 månader hämnat där och 3500kr i gothia
Ränta där också är högt måste man sen lösa lånet på nåt sätt , samla ihop allt
När lånet hämnar i inkasso 20-26% ger man ränta i år så blir mycket om man har stor summa
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Var sen med 139 dagar ,betalde nyligen in hela summa
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp