• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Walley delbetalning

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Betalade en annan skuld med Walley? Oj, förklara gärna hur
Som sagt gick in på betalkoll lade in fakturan till betalning. Sedan, månaden efter fick jag fakturan fr walley. Betalkoll har blivit walley. Nylanserade med nytt namn.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Jag fick brev förra månaden ihop med betalkoll fakturan där det stod nåt om walley och tolkade det som att det är samma sak nu. Den här månaden har jag inte fått någon faktura alls från betalkoll via posten så antar att dem har slutat skicka brev.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Loggade in på walley nu men finns inget om min skuld hos betalkoll där.
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
104
Poäng
317
Som sagt gick in på betalkoll lade in fakturan till betalning. Sedan, månaden efter fick jag fakturan fr walley. Betalkoll har blivit walley. Nylanserade med nytt namn.
Du är ute och cyklar. Du kanske får fakturan där från betalkoll MEN det är en helt annan sak än betalkoll.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Walley har sitt säte på Lilla Bommens Torg 11 - samma adress som Betalkoll, eller ja Collector har.

Hur exakt det ligger till låter jag vara osagt men Collector står bakom både Walley och Betalkoll.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Vad jag förstår det som så är Wally collectors faktura tjänst, har inget att göra med betalkoll som är en kredit med hög ränta men stort plus att man kan använda utrymmet till att betala fakturor om man vill.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Vad jag förstår det som så är Wally collectors faktura tjänst, har inget att göra med betalkoll som är en kredit med hög ränta men stort plus att man kan använda utrymmet till att betala fakturor om man vill.
Alltså faktum är att jag använder betalkoll: appen. Som numera skickar räkningen till mig under namnet walley. Så Terry är inne på rätt spår. Läste att det är nytt så såklart kommer det att dröja innan allt som berör betalkoll är ändrat.
Jag tror helt enkelt att Collector vill utöka marknadsandelar, konkurrera med funktioner som Qliro och Klarna har, och därmed utökar betalkoll men online delbetalning. Tror att inom snar framtid kommer namnet betalkoll ändras. Men som sagt det är vad jag tror, så såklart kan jag ha fel, men detta är ett logiskt förfarande.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Alltså faktum är att jag använder betalkoll: appen. Som numera skickar räkningen till mig under namnet walley. Så Terry är inne på rätt spår. Läste att det är nytt så såklart kommer det att dröja innan allt som berör betalkoll är ändrat.
Jag tror helt enkelt att Collector vill utöka marknadsandelar, konkurrera med funktioner som Qliro och Klarna har, och därmed utökar betalkoll men online delbetalning. Tror att inom snar framtid kommer namnet betalkoll ändras. Men som sagt det är vad jag tror, så såklart kan jag ha fel, men detta är ett logiskt förfarande.
Det kan givetvis stämma, det bäste vore ju om de slog ihop båda två då så att man dels har ett kreditutrymme från betalkoll och också att man kan handla online med walley och då göra en delbetalning tex, då blir de väldigt likt Klarna och Qliro, så vi får se vad som händer! :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp