Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Zmarta – samla lån hos Svea, vad ska jag tänka på?

Jag sökte via zmarta aldrig gjort det innan. Alltid använt lendo innan.
jag har ett mindre lån på ca 50k hos svea redan och ansökte nu att samla resterande lån och fick 200000kr
Zmarta ringer mig och vi går igenom allt vid lunchtid
Jag får mejl av svea och detta står
Hej,

Du har fått ett låneerbjudande!

För att vi ska kunna fortsätta handläggningen behöver du svara på några frågor och därefter signera ditt skuldebrev.

Anställningskontroller kan komma att genomföras.

Gå vidare i ditt ärende här:
*En svea länk*

Har du frågor når du oss via vår kundsupport på 08-
Jag svarade kund kännedomen och signerade skuldebrev vid 17
Vad sker nu? Hur länge tar detta?
Förra gången så fick jag att det beviljades och bad mig signera och fick signera samma brev. Hittar inte nya lånet eller villkor på mina sidor. Hittar bara att det finns ett kontrakt under ångersrätt perioden. Nekar de?
Det står i ansökan jag fick ny tjänst denna mån så lönespecar kan de inte be om? Hittar ingen information

Vad hade du för förutsättningar?
Är det dom som löser dessa 200 000 åt dig?

Jag hittade ingen direkt info om detta. Stod bara på zmartas hemsida ”lånerbjudande svea” med info. Fick gräva fram kundkännedoms länken i mina sidor. Svarade de och fick sedan skriv skuldebrev. Inte fått något nytt mejl eller liknande vad jag ser

Zmarta mejlade detta

Ditt lån är godkänt!

Signera låneavtalet idag och få lånet utbetalt inom ett par dagar, genom att följa dessa enkla steg:

1. Klicka på knappen för att logga in på Sveas Min Sida.
2. På Min Sida följer du Sveas enkla instruktioner.
3. Signera till sist ditt Låneavtal enkelt med hjälp av BankID.

Sedan kom sveas mejl som jag kopierade innan
Hej,

Du har fått ett låneerbjudande!

För att vi ska kunna fortsätta handläggningen behöver du svara på några frågor och därefter signera ditt skuldebrev.

Anställningskontroller kan komma att genomföras.

Gå vidare i ditt ärende här:

Låneförmedlarna har egentligen väldigt lite insyn i vad som händer efter att du skickats till banken.

Det viktiga är att du gör det som Svea ber om, signera deras skuldebrev, svara på ev. frågor och skicka in dokument om de efterfrågar det. Zmarta har ingenting med lånet att göra, bara ansökan. Svea kan ibland vara väldigt noggranna, då kan det ta längre tid men borde inte ta mer än 2-3 arbetsdagar att få lånet utbetalt om de inte bett om ytterligare kompletteringar och allt ser OK ut. Speciellt om du redan är kund där så behöver de inte heller kontrollera att kontonumret tillhör dig vilket brukar ta en arbetsdag.

Låneförmedlarna har egentligen väldigt lite insyn i vad som händer efter att du skickats till banken.

Det viktiga är att du gör det som Svea ber om, signera deras skuldebrev, svara på ev. frågor och skicka in dokument om de efterfrågar det. Zmarta har ingenting med lånet att göra, bara ansökan. Svea kan ibland vara väldigt noggranna, då kan det ta längre tid men borde inte ta mer än 2-3 arbetsdagar att få lånet utbetalt om de inte bett om ytterligare kompletteringar och allt ser OK ut. Speciellt om du redan är kund där så behöver de inte heller kontrollera att kontonumret tillhör dig vilket brukar ta en arbetsdag.
Jag ringde dit och frågade hur status såg ut på mitt ärende och då sa kvinnan att ”är det det nyalånet du menar” jag sa ja hon sa då ”okej jag ser här du behöver komplet.. jaha vänta jag ser här du svarar på frågorna och skrivit under skuldebrevet” jag frågade då om hon kan se om det behövs kompletteringar behövs för det lät ju så på henne först ”nej jag jag ser inget här bara att du svarat på det som bads om och du får avvakta, det syns inte på mina sidor då den behandlas”

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp