• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

American express krav?

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Det är alltså ingen delbetalning på american expresskort?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Nej! Man använder kortet och får en faktura en gång i månaden med 14 dagars betaltid
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vad är egentligen vitsen med kortet då? delbetalning hade ju åtminstone lockat dem som vill köpa lite mer än vad man egentligen har råd med. Men med månadsfaktura plus avgifter och årsavgifter, då är det ju bättre vara utan kort och invänta lön.
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Jag skaffade det dels för utlägg i jobbet så jag inte behöver ligga ute med pengar dels för att jag reser och får eurobonus poäng så jag får en "gratis" resa. Du får 20 poäng för varje 100 du handlar för. Personligen inte intresserad av kreditkort och delaupp betalningar då dels räntan är dålig dels vill jag inte hamna i ett skuldträsk igen. Ur perspektivet att delaupp eller skjuta på betalning är kortet värdelöst
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Vill ni ha ett kreditkort men ändå vill utnyttja möjlighet att dela upp betalningen finns ju Eurobonus Mastercard från SEB kort. Samma välkomstbonus men istället för 20 poäng per 100 spenderat är det 10 poäng per 100 spenderat. Annars är Diners Eurobonus bra då du inte har någon övre kreditgräns för hur mycket du kan handla för med vill du dela upp en betalning kan du göra det på max 20% av din årsinkomst. Nackdelen med Diners är ju att det inte accepteras på så många ställen.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
American express

Är det någon som vet ännu vilken upplysning de tar vid ansökan?
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Min egna bedömning är att de kontaktar skatteverket och KFM för att stämma av detta utan att inhämta kreditupplysning. Kan förklara varför inget syns på kreditupplysning samt varför själva ansökningsperioden tar så långt tid
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Har inte en aning faktiskt. Min känsla är att inga av dem är speciellt hårda men har du anmärkningar ska du nog inte söka.

Har Amex Eurobonus och Mastercard Eurobonus. Amex har fördelaktigast villkor när det kommer till poäng. Mastercard använder jag på de ställen de inte tar Amex plus att man fick ytterligare 6000 poäng i välkomstbonus. Om du vill använda betalo för att betala räkningar och få bonus på det så är Amex lite hårdare på vilka räkningar du kan betala. Exempelvis går det inte att betala CSN.
 

kri$ti@n

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
20 September 2013
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Är handläggningstiden lång? Sökte för två veckor sedan (fick hem brev från dem), fortfarande inget besked.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp