• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Ferratum - Lån utan UC
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Brixo - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Credifi - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Vivus - Lån utan UC

Daypay.se smslån, vad vet vi om dessa?

F.d Sms lånaren.

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Juli 2016
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Dom har verkligen ändrat sig och tydligen börjat neka allt fler återkommande kunder.Skillnaden är ju om lånaren inte skött sina återbetalningar,dvs haft pengar på kontot (Autogirot).Jag fick ett mail av en person som frågade om jag visste varför dom börjat göra så här på senare tid?.Mitt svar till henne är att man tydligen börjat hänvisat till "Finansinsp" nya regler.Det kan nämnas är den förklaringen som jag har hört.Om någon här på forumet fått någon annan förklaring så skriv gärna ut det i så fall.Här kommer lite annan info också,som kanske förklarar varför man blivit hårdare i bedömningarna.


Konsumentverket varnar Ambrion Finans AB, som står bakom snabblåneföretaget Daypay, för bristande kreditprövning.

Bolaget Ambrion Finans AB har brustit i sin kreditprövning. Det har inneburit att konsumenter som inte kan betala tillbaka har ändå beviljats kredit.

Konsumentverkets varning är förenad med en sanktionsavgift på 200 000 kronor.

Här kan du läsa Konsumentverkets beslut att varna Ambrion Finans AB i sin helhet
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

F.d Sms lånaren.

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Juli 2016
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Var det någon som fick erbjudande av "DayPay" igår om att låna samma belopp igen,en tredje och sista gång innan det dras den 25/7 via autogirot?.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp