• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Daypay.se smslån, vad vet vi om dessa?

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Låter ju uppenbart som en nödlögn. Inte hört ett ord om något sådant och det låter inte särskilt troligt eller rimligt att det skulle vara på det viset.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 355
Mottagna reaktioner
382
Poäng
517
Låter ju uppenbart som en nödlögn. Inte hört ett ord om något sådant och det låter inte särskilt troligt eller rimligt att det skulle vara på det viset.

Så tolkade jag det också...fast skönt för han för nu blev han ju av med en långivaren men är ju en del pengar tyvärr...
 

Meduza.2015

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 Mars 2014
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Jag tror inte dom ändrat något eller blivit hårdare.Om nu så är faller,då är det något som hänt på senare tid.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 355
Mottagna reaktioner
382
Poäng
517
Sett andra som skrivit att dom helt plötsligt inte kunnat låna där trots att dom skött återbetalningen via autogiro utan problem...
 

Meduza.2015

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 Mars 2014
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Då kanske det är något som hänt nyligen.Nu verkar det som allt fler få nej av "DayPay".Mycket märkligt när dom flesta skött sig med bravur.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 355
Mottagna reaktioner
382
Poäng
517
Ja...för den jag pratar om var det nu efter att det betalats tillbaka i november som det inte gick längre....Började med att han aldrig fick nåt sms som bekräftade att betalningen blivit registrerad....å när han mailade om det fick han bara till svar att det dröjer ett tag tidigast dagen efter skulle man få det då....sen fick han maila igen dagen efter för att få svar och efter det kom ett sms med att dom fått betalningen, men inte med nåt erbjudande om att låna igen som det brukar ha stått i smsen, så man bara har kunnat svara...inget sånt alls nu i november...
Då testade han att söka via hemsidan och fick då avslag...
 

Meduza.2015

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 Mars 2014
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Jag pratade med en som faktiskt fick ett sms av "DayPay" igår,men tackade nej till att låna en tredje gång.Jag lånade ut till henne i stället,det är ju bättre än att belåna sig ännu mera till skyghög ränta.
 
T

trött

Gäst
Poäng: 0
försökte klistra in bokslut och nyckeltal från allabolag men det blev så fult, vill bara säga att daypay har ökat omsättningen från 21 miljoner 2014 till 54 miljoner 2015 med god soliditet så det är nog inte tomt i kassan

låter dock oroväckande om de plötsligt slutar låna ut till de som lånat ofta, det är ju inte det enda företaget som har sådana "stamkunder"
Bättre o ha vissa företag som snurrar på och man vet vad man har än att det kommer massa nya som passar på för att det inte går att låna längre hos samma...
 

linaalbin

Kunnig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
29 Juni 2014
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
1
Poäng
32
Jag sökte där i måndags kväll och fick godkänt på 2000 men sen har jag inte hört något alls av dom? Någon som fått beviljat först o fått pengar el nåt mail sms sen efter du fått beviljat?
 
V

vadi

Gäst
Poäng: 0
hade daypay förr men sedan tröttnade jag på att de bara erbjöd en skitsumma och sedan dög man 2 ggr till i månaden med extralån... så jag lånade inte där på ett bra tag
nu försökte jag låna förra veckan och fick inte ens låna 2000 kr
inte inkasso, inget skuldsaldo, inga anmärkningar, betydligt bättre inkomst än förut när jag varit regelbunden kund

är det någon som fått låna av daypay nu ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp