• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Daypay.se smslån, vad vet vi om dessa?

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
De är fortfarande aktiva, skall inte läggas ner.
När personer som skött sig i alla månader, har samma inkomst som innan, helt plötsligt blir nekade? Och flera som blivit nekade med samma förutsättningar brukar betyda en sak... Kan ju läsa om andra aktörer på forumet där de började neka bra låntagare lån. Nästa steg så uppdateras sidan på grund av tekniska problem och sen öppnar dessa inte mer.,,
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Om ni ska söka smslån ta något annat företag än Daypay de är otroligt dyra betala tillbaka 1295 på ett lån på 1000 kronor ger en effektiv ränta på 2222%
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det vore ju bättre om man fick låna 3000 på en gång då fick man återbetala 3550 men när jag hade Daypay fick jag bara låna 1000 med möjlighet till 2 extralån på 1000 varje månad fick då återbetala 1295x3= 3885. Villket jag dumt nog gick med på månad efter månad då jag inte hade något annat val. Försökte flera gånger att höja det ursprungliga beloppet till 2000 eller 3000 men fick alltid avslag men de erbjöd istället 1000 kronor.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 357
Mottagna reaktioner
383
Poäng
517
Nån som fått sms om återbetalt lån?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 357
Mottagna reaktioner
383
Poäng
517
När man lånat för många gånger så blir man spärrade...dom säger att det beror på finansinspektionen och deras regler gällande kreditgivning...å då är man spärrade för alltid...
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
När man lånat för många gånger så blir man spärrade...dom säger att det beror på finansinspektionen och deras regler gällande kreditgivning...å då är man spärrade för alltid...
Ok är det något det börjat med nyligen? Jag har inte haft lån hos dem på 1,5 år och då var det ingen svårighet att få lån 3X1000 månad efter månad.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 357
Mottagna reaktioner
383
Poäng
517
Ingen aning...var det svaret en fick när han kollade varför han inte fick nåt sms på att betalningen var registrerad. Först var det att om autogirot drog i går morse så kom det inget sms förrän tidigast idag, sen när han kollade idag varför han aldrig fick nån bekräftelse så fick han detta till svar att han lånat för många gånger och att han scoringpoäng sjunkit och då kommer han aldrig kunna lån där igen pga finansinspektionens regler. Ingen aning om detta stämmer eller om det bara är en dålig bort förklaring, för enligt kreditupplysningen som dom tagit så ligger han på samma...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp