• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån trots hög belåning?

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Då har du ju inte fått lånet godkänt än. Det kan fortfarande kräva kompletteringar osv och ge avslag men vi håller tummarna.
Vad brukar det krävas för kompletteringar som kan ev. göra att dom ger avslag?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 871
Mottagna reaktioner
1 633
Poäng
1 117
Collector har jag haft att göra med flera gånger. Aldrig varit några konstigheter för mig. När jag fått erbjudande (med dåliga förutsättningar) så kommer pengarna på kontot utan kompletteringar efter godkännande. Nu var det dock före räntehöjningarnas början, men förhoppningsvis ska det gå bra.
Behöver du kreditkortet (eller vill ha ett för bättre kreditbetyg) så ansök om det direkt efter pengarna landat på kontot från Collectors hemsida. Det går nämligen på samma upplysning om man är snabb (inom 30 dagar efter Lendo UC togs vill jag minnas).

Du kan bara använda det en gång på 100kr sen klippa det. UC betyget gillar outnyttjad kredit efter ett par månader. Så gjorde jag i förberedelse för nästa samlingslån exakt ett år senare vid 0 UC FF igen.
 
Senast ändrad:

Juan

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
4 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Vad tror ni om mina chanser i slutet av juni har en anmärkning som går ut då vill låna 350 000kr

mina förutsättningar

inkomst 534400kr
FF 2
Lån som syns på UC 140tkr på Thorn med ränta 21% den vill jag samla
Uc betyg dagens datum 6.9
Och vad tror ni för betyg man ska ligga på förr att få ett lån på 350tkr
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Jag fick Collector 2023-08-30 och det stod ingenting om kompletteringar men när jag väl valde Collector behövde jag skicka in bild på körkort eller pass och sedan 3 lönespec. Vissa har även fått en länk kreditz PSD2 där dom ser allt i ditt bankkonto och sedan fått avslag. Men jag behövde endast skicka in lönespec i mitt fall men har sett att folk fått kreditz ifrån dom.
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Fuck först erbjudande på 500 000 sedan körde de kreditz fick avslag
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
443
Mottagna reaktioner
236
Poäng
407
Jag fick Collector 2023-08-30 och det stod ingenting om kompletteringar men när jag väl valde Collector behövde jag skicka in bild på körkort eller pass och sedan 3 lönespec. Vissa har även fått en länk kreditz PSD2 där dom ser allt i ditt bankkonto och sedan fått avslag. Men jag behövde endast skicka in lönespec i mitt fall men har sett att folk fått kreditz ifrån dom.
Du har väl 2 jobb? Skickade du lönespec från båda?
 

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Fuck först erbjudande på 500 000 sedan körde de kreditz fick avslag
Nej vad surt! Vad är det exakt kreditz kollar? Att man inte har speltransaktioner? Inkassoinbetalningar? Får in den lön man uppgett i sin låneansökan?
 

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Jag fick Collector 2023-08-30 och det stod ingenting om kompletteringar men när jag väl valde Collector behövde jag skicka in bild på körkort eller pass och sedan 3 lönespec. Vissa har även fått en länk kreditz PSD2 där dom ser allt i ditt bankkonto och sedan fått avslag. Men jag behövde endast skicka in lönespec i mitt fall men har sett att folk fått kreditz ifrån dom.
Jag får bara hållla tummarna då. Jag har säkert tagit 20-25 lån dom senaste 10 åren och aldrig fått avslag efter den preliminära beviljandet. Kanske ren tur.
Har inga inkassoärenden eller speltransaktioner så hoppas det går vägen
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Jag får bara hållla tummarna då. Jag har säkert tagit 20-25 lån dom senaste 10 åren och aldrig fått avslag efter den preliminära beviljandet. Kanske ren tur.
Har inga inkassoärenden eller speltransaktioner så hoppas det går vägen
Ja men då ska det nog gå igenom :) Håller också tummarna :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp